Paylaş

Josef Koudelka

İÇİNDEKİLER

7 Sunuş

8 ‘En Fazla’nın Arayışında Josef Koudelka
Josef Koudelka

12 Bir Yazgı Mıydı Fotoğraf?
Romeo Martinez

22 Uzun Mesafe Fotoğrafçısının Yalızlığı
Hervé Guibert

28 Göz Yabanıl Durumda Var Olur
Robert Delpire

30 Beni Hep ‘En Fazlası’ İlgilendirdi
Karel Hvízd’ala

50 Katalog

132 Yaşam Öyküsü
Stuart Alexander

Sergi ve kataloğu, Josef Koudelka’nın, fotoğraflarının çarpıcı estetiğinden dolayı nadiren fark edebildiğimiz bir yönünü gözler önüne seriyor. Bugün dünya çapında bir üne sahip olan bu dünya gezgini, zamanla sanatına bağlı bir fotoğrafçı olduğunu ortaya koymuştur. Bilinçli bir mesaj iletmek adına ya da bilinçaltından gelen bir dürtüyle harekete geçmiş de olsa, Koudelka’nın temel konusu her zaman anayurdu olmuştur. Koudelka Çekoslovakya’ya ilk kez döndüğünde, Bohemya’nın Ore Dağları’nda 1990 ile 1994 arasında meydana gelen doğa katliamını fotoğraflamıştır. The Black Triangle (Siyah Üçgen) başlığıyla sergilenen ve yayınlanan bu fotoğraflar, sanatçının kuzey Fransa’da insanlar tarafından zarar gören bir başka bölgede panoramik fotoğraf makinesi ile çektiği bir dizi fotoğrafla yakından ilintilidir. Bu fotoğrafların tümü, Koudelka’nın Kaos adlı geniş çaplı projesinin bir parçası haline gelmiştir. Kaos projesi, serginin son bölümünde yer almaktadır. Bugünün yıkıma uğramış coğrafyasında sanatçı, “trajik, vahşi bir güzellik” bulmuştur ki bu da Koudelka’nın yaşamı boyunca sürdürdüğü bir temel konu arayışı olarak nitelendirilebilir.

Yayın Yılı: 2008
Sayfa Sayısı: 132

ISBN: 987-975-9123-22*1