Veri Girişi

Performans

9 Eylül 2016

Pera Müzesi’nde Katherine Behar: Veri Girişi sergisi kapsamında, sergi boyunca Cuma, Cumartesi ve Pazar günleri belirlenen saatlerde sergiye adını veren Veri Girişi başlıklı bir performans gerçekleştiriliyor. Performansta koreograf ve performans sanatçısı Aslı Bostancı ve Melih Kıraç, hantal bir bilgisayar klavyesi arayüzü ile etkileşim kurar. Yüzeydeki klavye tuşları yığını, elde edilmiş veriyi temsil eder ve veri girişinin temelini oluşturan, aklı uyuşturup insanı makineleştiren tekrarları çağrıştırır. Bu etkileyici performansta dansçının bedeni klavye arayüzü tarafından hem tescillenir hem de reddedilir. Dansçının mücadelesi, biyometri ve ayrıntılar yoluyla vücutlarımızı verinin içine yerleştirir, bir yandan da verinin hayatımızdaki varlığının yarattığı engelleri ortaya koyar. Pera Müzesi’nin Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’ndan ilhamla hazırlanan bu proje, veri ölçüm sürecine yeniden ağırlık kazandırmayı amaçlıyor.

Performans: Aslı Bostancı, Melih Kıraç
Yedek Dansçı: Pınar Akyüz
Ses tasarımı: Shelley Burgon  

Bağımsız koreograf Aslı Bostancı (1984), 2007’de Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuarı Çağdaş Dans Bölümü ve 2009’da Emmanuelle Huyn yönetiminde CNDC’de (Centre National de Danse Contemporaine Anger FR.) eğitim gördü. 2012’de başladığı yüksek lisans eğitimini Mimar Sinan G.S.Ü.‘de sürdürmektedir. Sanatçının son yıllarda gerçekleştirdiği başlıca özgün performansları: in between (2008), panic in the ZOO (2010), tales in no language (2012), singing stories on speaking mountain (2013), the last unicorn (2014), büyükannem bir taş (2016). MSGSÜ Çağdaş Dans ASD’de 2014 yılından beri Araştırma Görevlisi olarak çalışmalarını sürdürmektedir.

Melih Kıraç (1990) Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Çağdaş Dans Bölümü’nde lisans eğitimini tamamladı. Yüksek lisansına devam ediyor ve yine aynı bölümde ders veriyor. Dansçı ve performansçı olarak Meg Stuart, Marc Vanrunxt, Tijen Lawton ve MDT İstanbul gibi koreograf ve topluluklarla çalışmış ve halen Çıplak Ayaklar Kumpanyası ile çalışmalarına devam ediyor. Yürüyen beden kompozisyonuna odaklanan son araştırması HOŞGELDİNİZ, 2015 yılında workspacebrussels ve europalia Belçika ortaklığıyla bir araştırma projesi olarak çalışıldı ve Working Title Situation #02 kapsamında Belçika Kaaistudio’s’ta gösterildi.

Pera Müzesi ve PSC-CUNY Award desteği ile Professional Staff Congress ve City University of New York tarafından fonlanmıştır.

Performans programı için tıklayınız.

Katherine Behar: Veri Girişi

New York’ta yaşayan, heykel, performans ve video alanlarında çalışan sanatçı Katherine Behar’ın pratiğine genel bir bakış sunan sergi, insan ve teknolojinin, karmaşık ve bazen de isyan niteliğindeki bir arada yaşama yollarını konu etti ve çalışan bedenlerin tekrarlayıp duran ağır işlere nasıl karşı koyabileceklerini ele aldı.

Katherine Behar: Veri Girişi

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.

Mark Požlep

Mark Požlep

Balkanlardan Gelen Soğuk Hava sergisi kapsamında sergide yer alan sanatçıların eserlerini paylaşmaya devam ediyoruz. Bu kez 1981, Slovenya doğumlu Mark Požlep’in sergideki “Cennetten de Garip” adlı eserini ele alıyoruz. 

Barbara Hammer’dan Sanatın İfade Gücü Üzerine

Barbara Hammer’dan Sanatın İfade Gücü Üzerine

Pera Film’in Amerikan deneysel sinemasının öncü kadın sanatçılarından Barbara Hammer’ın film ve videolarından retrospektif niteliğinde sunduğu Barbara Hammer
Beden Politikaları programı 19 Nisan - 25 Mayıs 2018 tarihleri arasında gerçekleşiyor.