Hırsız Kedi Paris’te

  • 13 Ocak 2018 / 14.00
  • 20 Ocak 2018 / 16.00

Yönetmenler: Jean-Loup Felicioli, Alain Gagnol
Fransa, Belçika, 2010, 70’, renkli
Fransızca; Türkçe altyazılı
 
Pembe Panter çizgi filmlerine selam çakan sımsıcak, kahkaha dolu bir animasyon, Le Monde gazetesine göre “bir müzik ve renk senfonisi.” Filmin kahramanı, ikili bir hayat sürdüren kedi Dino. Gündüzleri, annesi polis olan sahibi Zoé’nin yanında, geceleriyse Paris’in karanlık arka sokaklarında meşhur hırsız Nico’yla takılır. Fakat Dino’nun birbirinden apayrı bu iki dünyası bir gün kesişecektir. Sahibi Zoé bir gece Dino’yla birlikte dışarı çıkmaya karar verince tehlikeli kabadayı Victor Costa’yla burun buruna gelirler. Paris çatılarında amansız bir takip başlayacaktır şimdi! Kara filmlerden esinlenen bu hareketli filmin ilk gösterimi Berlin Film Festivali’nde yapıldı.

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Hırsız Kedi Paris’te

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Gelecek

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Kedi Kiralama Servisi

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Tuhaf Kedicik

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Kedi

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Kedilere Alerjisi Var

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Tekir

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Samuray Kedi

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Kedi Ninja

Hırsız Kedi Paris’te

Bir Kedi Dosyası

Bir Kedi Dosyası

Kedilerin Eski Mısır’da ilk kez evcilleştirilmelerinin üzerinden binlerce yıl geçmiş olsa da çekicilikleri giderek artıyor. Dünyanın dört bir yanında çeşitli şehir efsaneleri yüzyıllardır alıp başını gitmekte: Avrupa’nın birkaç farklı bölgesinde, hamile bir kadının bir kediyi tutması ya da onu kucağında oturtması sakıncalı görülüyordu.

"Mimarlık ile Dans"

"Mimarlık ile Dans"

Sanırım Frank Zappa (bazıları bunu Laurie Anderson’ın söylediğini iddia ediyor) bir söyleşisinde “müzik üzerine yazmak mimarlık ile dans etmeye benzer” demiş. 

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman’ın bu videoları doğrudan doğruya izleyiciyi muhatap alıyor. Ekranda beliren oyuncuların farklı şekillerde söyledikleri cümleler cevaplanması imkânsız varoluşsal sorulara dönüştükçe dinleyici kendini sorguda hissetmeye başlar.