Cumhuriyet Bayramı Kutlu Olsun!

1928 yılında Cumhuriyet Anıtı'nın açılışı - Benoît Hamet
          1928 yılında Cumhuriyet Anıtı'nın açılışı - Benoît Hamet


Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor.

Taksim’in “meydan” karakterini kazanması Cumhuriyet döneminin başlarında gerçekleşmiştir. Bu dönüşümün en anlamlı öğesi ise kuşkusuz İtalyan heykeltraş Pietro Canonica’nın yaptığı, 1928’de açılan Cumhuriyet Anıtı’dır. Selçuklu ve klasik Osmanlı ayrıntılarıyla “I. Ulusal Mimarlık Üslubu”nu yansıtan anıtın güney ve kuzey yönlerinde iki heykel gurubu yer alır.

Hamet bu sefer de Suna ve İnan Kıraç Vakfı Fotoğraf Koleksiyonu’ndaki Salahaddin Giz imzalı fotoğraftan ilham alıyor. Hazırladığı çizimde, Taksim Meydanı’nda bulunan Cumhuriyet Anıtı’nın açılışı esnasında, hep beraber poz veren kalabalığı ve arkada da Cumhuriyet Anıtı’nı görüyoruz.

Benoît Hamet, 1984 yılında Fransa’da doğdu. İllüstrasyon ve Çizgi Roman üzerine Lisans ve Yüksek Lisans eğitimini Angoulême Sanat Okulu ve Poitier’s Üniversitesi’nde tamamladı. Yüksek Lisans eğitiminin bir yılını Erasmus bursu ile gittiği Bologna Güzel Sanatlar Akademisi’nde sürdürdü. Mezuniyetinin ardından Angoulême’de çalışmalarına devam etti ve çeşitli Fransız yayınevleri için illüstrasyonlar yaptı. Sanatçı İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor.

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu. 

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”