Çelenk Bafra
Mektep Meydan Galatasaray

Küratörle Sergi Turu

18 Eylül 2018 / 19:00

Pera Müzesi, Galatasaray Lisesi’nin kuruluşunun 150. yılı kapsamında, mimari, sanat tarihsel ve sosyokültürel bağlamda çok katmanlı bu okul etrafında kurgulanan bir güncel sanat sergisi düzenliyor. Mektep Meydan Galatasaray sergisi kapsamında 18 Eylül 2018 Salı günü 19:00’da serginin küratörü Çelenk Bafra ile bir sergi turu gerçekleştiriliyor.

 

Sergi turunun hemen öncesinde biriken sanat topluluğu sergi kapsamında performans gerçekleştirdi. Detaylı bilgi için tıklayın!

Çelenk Bafra hakkında
Beyoğlu Anadolu Lisesi’nden sonra Galatasaray Üniversitesi’nde Fransızca sosyal bilimler hazırlığının ardından siyaset bilimi ve kamu yönetimi okudu. Université Aix Marseille’de sanatın kültürel medyasyonu ve İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde kültürel ve entelektüel tarih alanında lisansüstü öğrenim gördü. Avrupa’daki sanat enstitülerinden küratöryel çalışmalar alanında akademik ve profesyonel araştırma bursları aldı. Bağımsız olarak Türkiye ve Avrupa’da küratörlük yapan, yazan ve Açık Radyo’da “Hariçten Sanat” adlı bir program hazırlayan Bafra, 2017 sonuna kadar İstanbul Modern’de sergiler ve programlar direktörü ve küratör olarak çalıştı. Öncesinde 10 yıl çalıştığı İKSV bünyesinde İstanbul Bienali direktörü, Fransa’da Türkiye Mevsimi artistik koordinatörü, Paris’teki Cité des Arts Türkiye Atölyesi kurucu direktörü ve Venedik Bienali Türkiye Pavyonu danışmanı gibi farklı görevler aldı. AICA Türkiye ve CIMAM üyesi Bafra, Fransa Kültür Bakanlığı tarafından Marsilya’daki Akdeniz ve Avrupa Medeniyetleri Müzesi MuCEM’in ilk dört yılında yönetim kurulunda görevlendirildi.

Süreli Sergi

Mektep Meydan Galatasaray

Pera Müzesi Galatasaray Lisesi’nin kuruluşunun 150. yılı kapsamında, mimari, sanat tarihsel ve sosyokültürel bağlamda çok katmanlı bu okul etrafında kurgulanan bir güncel sanat sergisi düzenledi. 

Mektep Meydan Galatasaray

Kitsch ve Kitle Kültürü <br>  Umberto Eco

Kitsch ve Kitle Kültürü
Umberto Eco

Doğrudan bir etkiyi amaçlayan bir iletişim olarak Kitsch'in tanımı, kuşkusuz, onu kitle kültürü ile özdeşleştirmeye ve avantgarde'ın öne sürmüş olduğu "yüksek" kültürler diyalektik bir karşıtlık içine koymaya yardımcı olmuştur. 

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.

Bulanık Hatıralar <br> Andra Ursuta

Bulanık Hatıralar
Andra Ursuta

Dışsal tarihsel gerçeklikler ile evin içsel mekânı arasında bir bağlantı vardır. Mimari, kişisel eşyalar, tasarım ve işlevsel düzenlemeler ve planlar: Tüm bunlar özgün kişisel tarihleri ve politik uğrakları yansıtır.