Giorgio de Chirico Üzerine

Konuşma Serisi

2 Nisan 2016 / 10:00

Pera Müzesi, İtalyan Konsolosluğu ve İstanbul İtalyan Kültür Merkezi işbirliğiyle Giorgio de Chirico: Dünyanın Gizemi sergisi kapsamında bir konuşma serisi düzenliyor.

İtalyan Kültür Merkezi Programı

"Metafizik Sanatın Başlangıcı"
Fabio Benzi
10:00 – 10:45
Kürator Fabio Benzi’nin “Metafizik Sanatın Başlangıcı” adlı değerlendirmesi, de Chirico’nun 1910’da Floransa’da Metafizik Sanat “aydınlanma”sını ortaya çıkaran sanatsal, sezgisel ve fiziksel unsurlar üzerinde odaklanıyor.

"Gizemli Havuzlar"
Claudio Strinati
*
11:00 – 11:30
Claudio Strinati, de Chirico’nun en esrarengiz temalarından biri olan, 1930’lu yılların “Gizemli Havuzlar”ını yeni bir bakışla değerlendiriyor. Doğal bir öğe olan suyun, gizemli “su–parke” biçimine büründüğü düşsel bir dünya bu. Temanın işlendiği resimlerde arkaik bir atmosfer hâkim olmakla birlikte bu atmosfer bize modern 1930 toplumunu da hissettiriyor.

* Claudio Strinati'nin rahatsızlığından ötürü sunumu Katherine Robinson gerçekleştirecektir.

"Geleceğin Öngörüsü: De Chirico'nun Çağdaş Sanat Üzerindeki Etkisi"
Lorenzo Canova
11:45 - 12:30
Sanat tarihçisi Lorenzo Canova, Giorgio ve Isa de Chirico Vakfı Bilimsel Kurulu üyesi. Molise Üniversitesi'nde çağdaş sanat dersleri veren ve Çağdaş Sanatlar Merkezi ARATRO'nun direktörlüğünü yürüten Canova, İtalya'da ve uluslararası müzelerde, İtalyan Usta ressamlarla aralarında Fra Angelico'dan Mark Rothko’ya, Alberto Burri’den Damien Hirst'e uzanan isimlerin de bulunduğu çağdaş sanatçılar üzerine sergiler ve yayınlar da hazırladı. Lorenzo Canova konuşmasında, Georgio de Chirico'nun Metafizik Sanatı'nın 20. yüzyıl başlarında Sürrealizm'den 1960-1970'lerde Kavramsal Sanat ve Pop Art'a ve hatta günümüz çağdaş sanatına kadar uzanan geniş etkileri üzerine bir bakış sunuyor.

____

Pera Müzesi Programı

"Neo-Metafizik Sanat: 1968–1976"
Katherine Robinson
14:00 – 14:45
Katherine Robinson, de Chirico’nun 1968–1976 yıllarındaki neo-metafizik sanatını ele alıyor. Sanatçı bu döneminde, 1910, 1920 ve 1930’lu yıllardaki bilinen konularına geri dönmüş ve onları genç bir ruh ve olağanüstü yaratıcı bir güçle yeniden yorumlamış olmasıyla biliniyor.

"Okunmayı Bekleyen Resim; Bakılmayı Gerektiren Metin"
Ahmet Soysal ve Engin Soysal
15:00 - 16:00
Ahmet Soysal ve Engin Soysal ise ortak konuşmalarında Giorgio de Chirico’nun yazınsal ifadesi ile resimleri arasındaki bağı tartışıyor. De Chirico resimsel nesneyi, anlatı ve düşünce düzlemlerini aynı anda ve birbiriyle ilişkide harekete geçirmek için bir vesile olarak görüyor. Ressamın yapıtında söylemselin kaydı yazarlığının özüne de ışık tutuyor. De Chirico'nun yazarlığı resimlerinin içeriğinin ifadesi olmakla birlikte, resimlerin basit bir açıklamasına indirgenmeyip başlı başına bir yaratı alanı oluşturuyor.

Konuşmalar ücretsizdir, rezervasyon alınmamaktadır. İtalyan Kültür Merkezi Oditoryumu’nda gerçekleşecek konuşmaların dili İtalyancadır, Türkçe simültane çeviri yapılacaktır. Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleşecek konuşmaların dili ise Türkçe ve İngilizcedir. Simültane çeviri yapılacaktır.

İtalyan Kültür Merkezi: Meşrutiyet Cd. No:75, Tarlabaşı Beyoğlu/İstanbul

   

 

Süreli Sergi

Giorgio de Chirico

Pera Müzesi, metafizik sanatın kurucusu, 20. yüzyılın en sıra dışı sanatçılarından birini, Giorgio de Chirico’yu ilk kez Türk sanatseverlerle buluşturdu.

Giorgio de Chirico

Gökyüzünden İyi Haberler

Gökyüzünden İyi Haberler

Kitle iletişim araçları ve sanat arasındaki ilişkiyi odağına alan Ve Şimdi İyi Haberler sergisinden ilhamla, serginin bölümlerinden yola çıkan burç yorumları hazırladık. Gök cisimlerinin hareketlerinin insanlar üzerindeki etkilerinden esinlenen popüler astroloji dilini kullanarak kurgusal gelecek tahminlerinde bulunan yorumlar, güne dair iyi haberler alma arzusuyla gazetelerde okuduğumuz astroloji köşelerinden ilham alıyor ve sergideki eserlere göndermede bulunuyor. 

Sıçan Kabilesi  <br> Sim Chi Yin

Sıçan Kabilesi
Sim Chi Yin

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. 

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Yves Klein’ın mavi pigmentlerini akla getiren bir rengin perdeyi boylu boyunca kapladığını düşünün. Neredeyse 80 dakika boyunca mavinin tonlarında en ufak bir oynama olmasa bile, zihnimiz durduğu yerde durmuyor. Sabit bir maviliğe ne kadar uzun süre bakabiliriz? Mavi tonlar titreyerek, kendi gölgelerini yaratarak bize oyunlar oynamaz mı? Maviden gözlerimiz kamaşmaz mı?