Merih Akoğul ile ‘Cecil Beaton: Portreler’

Sergi Turu

28 Mayıs 2015 / 19:00

Cecil Beaton: Portreler sergisi kapsamında düzenlenen turda yazar ve fotoğrafçı Merih Akoğul, Cecil Beaton'ın portre fotoğrafçılığı geleneğindeki yerini tartışıyor. Portre fotoğrafçılığını sezgisel yaklaşımı ve kendine has tarzıyla farklı bir boyuta taşıyan 20. yüzyılın önemli ve çok yönlü fotoğrafçılarından Cecil Beaton'ı oyuncular, yazarlar, sanatçılar, siyasetçiler ve kraliyet ailesi gibi yüzyılın önde gelen isimlerinden örneklerle anlatıyor.

Merih Akoğul, 1963 yılında İstanbul’da doğdu. M.S.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Ana Sanat Dalı’nı (Lisans) 1985, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Fotoğraf Ana Sanat Dalı’nı (Yüksek Lisans) 2001 yılında bitirdi. “Grup 9” Fotoğraf Grubu’nu kurdu. Birçok dia gösterisi gerçekleştirdi, yurtiçinde ve yurtdışında çeşitli sergilerde fotoğrafları yer aldı. Fotoğraf sanatı ve kuramı konularında çalışmalar yaptı. Seminer, sempozyum ve açık oturumlara katıldı, bildiriler sundu, paneller yönetti, seçici kurullarda yer aldı. Reklam sektöründe tanıtım fotoğrafçısı ve yazar olarak çalıştı. Çeşitli özel kurumlarda eğitmenlik, özel radyolarda kültür ve sanat programları, televizyon programlarında sanat danışmanlığı yaptı. Fotoğrafları; fotoğraf kuramı, plastik sanatlar ve müzik üzerine yazıları ve eleştirileri birçok gazete ve dergide yayımlandı. 2003 yılının yaz döneminde Avusturya Başkanlık Sanat Dairesi tarafından verilen bursla çalışmalarını Viyana’da sürdürdü. Çeşitli müze ve özel koleksiyonlarda yapıtları bulunan Akoğul, Bahçeşehir Üniversitesi ve Eyüboğlu Koleji’nde dersler vermektedir.

Rehberli Tur Ücreti: 30 TL 
(Pera Müzesi Dostları için ücretsiz)  

Tura katılmak için 
peradostu@peramuzesi.org.tr e-posta adresinden veya (0)212 334 99 00 numaralı telefondan rezervasyon yaptırmanızı rica ederiz.

Süreli Sergi

Cecil Beaton

20. yüzyılın önemli ve çok yönlü fotoğrafçılarından Cecil Beaton (1904-1980) büyüleyici portreleriyle ilk kez Türkiye’de Pera Müzesi’ndeydi.

Cecil Beaton

Deniz Sefası

Deniz Sefası

Deniz hamamından plaja geçiş ise bir devrim niteliğindeydi. Rus ihtilalinde ülkelerinden kaçan Beyaz Ruslar, İstanbul’da pek çok dönüşüme neden olmuşlardı, bunlardan en önemlisi de halkın denizle buluşmasına vesile olan plaj alışkanlıklarıydı. 1920’lerden itibaren deniz hamamları evrilerek yerlerini yavaş yavaş kadın ve erkeğin beraber denize girebildiği plajlara bıraktı. Bu blog yazımızda İstanbul’un plajlarını ve onların özelliklerini ele alıyoruz.

Haliç

Haliç

Batılı ressamların İstanbul’u konu alan resimleri söz konusu olduğunda Haliç çok özel bir yere ve öneme sahiptir. Topkapı Sarayı ve anıtsal yapıların yer aldığı Tarihi Yarımada’yla, batılıların konakladığı, yabancı elçiliklerin yer aldığı Galata’yı birbirinden ayıran bu su kütlesi, geçişimli bir sınır gibidir adeta. 

Sanatta Venüs

Sanatta Venüs

José Sancho, yarattığı kadın gövdelerinin şehvetli niteliğini gizlemek bir yana, ön plana çıkarır. Bu gövdeler önden simetriktir, fakat yandan bakıldığında içbükey ve dışbükey formların oluşturduğu zıtlık eserlere hareketlilik katar.