El Santo Süperstar, Meksika!

6 Şubat - 12 Şubat 2014

Pera Film, sinema tarihinin en üretken savaşçılarından biri olan, Meksika Sineması’nın kült figürlerinden “luchador” El Santo’yu konuk ediyor. Meksika Büyükelçiliği ve Cervantes Enstitüsü işbirliğiyle gerçekleştirilen El Santo Süperstar, Meksika adlı programda, 1960 ve 1970’lerde yapılmış ve Meksika’nın en sevilen halk kahramanlarından birini anlatan hikayeleri konu alan, kültün ve hayalgücünün peşinden giden beş film sunuluyor.

Suçluları ortaya çıkarmak ve güzel kadınlara kur yapmak dışında Santo ayrıca Kurtadam’la, Marslılarla, mumyalarla ve Bermuda Şeytan Üçgeni’yle güreşmeye fırsat buluyor, üstelik 50’den fazla film boyunca.

El Santo (asıl adı Rodolfo Guzman Huerta) 23 Eylül 1917’de Meksika’da, Tulancigo-Hidlgo’da doğdu. Profesyonel güreş kariyerine 1934’te 16 yaşındayken, asıl adıyla başladı. Ringlerde “El Santo” adıyla görünmeye başlaması sekiz yıl sonra oldu. 1982’ye dek güreşmeyi sürdürdü. Santo ringde “rudo” (kötü adam) olarak başladı, ama yıllar sonra (1960’larda), “technico” (iyi adam) olursa kariyerinin çok ilerleyeceğine karar verdi. Jose Cruz adında bir yayıncı ise 1952’de “fumetti” tarzı bir çizgi roman başlattı; bu haftalık kitaplar Santo’nun suçlularla ve canavarlarla mücadelesini anlatıyordu ve Santo’yu Meksika’da neredeyse bir efsane haline getirdi. Dört ciltten oluşan bu çizgi roman serisi 35 yıl boyunca yayımlandı ve Meksika’nın en ünlü süper kahraman çizgi romanı oldu. 1961’e gelindiğinde yapımcı Alberto Lopez onun “El Santo” olarak şimdi klasikler arasında sayılan filmi Santo Zombilere Karşı’da oynamasını istedi ve film kariyeri başladı. Santo 1958-1982 yılları arasında 50’nin üzerinde filmde rol aldı. 1977’ye gelindiğinde maskeli güreşçi çılgınlığı artık iyice yatışmıştı, ama Santo sonraki birkaç yıl boyunca film yapmayı sürdürdü. Son filmi 1982’de Florida’da çekilen Karate Ustalarının Öfkesi’ydi; Santo aynı yıl ringlere veda etti. Geçirdiği kalp krizinden bir hafta sonra, 5 Şubat 1984’te öldü. Vasiyeti gereği, ünlü gümüş maskesiyle gömüldü.

İşbirliğiyle

logo

6 Şubat

19.00 İsimsiz Ölüm Tehdidi

7 Şubat

18.00 Santo Kurt Kadınlara Karşı

20.00 Santo ve Blue Demon, Canavarlara Karşı

8 Şubat

14.00 Santo Atlantis’te Blue Demon’a Karşı

16.00 İsimsiz Ölüm Tehdidi

18.00 Santo Balmumu Müzesi’nde

9 Şubat

14.00 Santo Kurt Kadınlara Karşı

16.00 Santo ve Blue Demon, Canavarlara Karşı

18.00 Santo Atlantis’te Blue Demon’a Karşı

12 Şubat

19.00 Santo Balmumu Müzesi’nde

İsimsiz Ölüm Tehdidi

İsimsiz Ölüm Tehdidi

Santo Kurt Kadınlara Karşı

Santo Kurt Kadınlara Karşı

Santo ve Blue Demon, Canavarlara Karşı

Santo ve Blue Demon, Canavarlara Karşı

Santo Balmumu Müzesi’nde

Santo Balmumu Müzesi’nde

Santo Atlantis’te Blue Demon’a Karşı

Santo Atlantis’te Blue Demon’a Karşı

El Santo Süperstar, Meksika!

El Santo Süperstar, Meksika adlı programda, 1960 ve 1970’lerde yapılmış ve Meksika’nın en sevilen halk kahramanlarından birini anlatan hikayeleri konu alan, kültün ve hayalgücünün peşinden giden beş film sunuluyor.

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Kahve o kadar uzun zamandır bizimle ki, onsuz bir sosyal yaşamı düşünmek güç. Hatta sanki onunla hiç tanışmasaydık da “Bu hayatta bir şey eksik ama adını koyamıyorum.” gibi bir hisse kapılırdık. Şakası bir yana, sizce nasıl oldu da kahve insanlık tarihinin farklı dönemlerinde hep kendine has bir yer edinmeyi ve gündelik yaşamımızda bu denli kök salmayı başardı?

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Yves Klein’ın mavi pigmentlerini akla getiren bir rengin perdeyi boylu boyunca kapladığını düşünün. Neredeyse 80 dakika boyunca mavinin tonlarında en ufak bir oynama olmasa bile, zihnimiz durduğu yerde durmuyor. Sabit bir maviliğe ne kadar uzun süre bakabiliriz? Mavi tonlar titreyerek, kendi gölgelerini yaratarak bize oyunlar oynamaz mı? Maviden gözlerimiz kamaşmaz mı?

İdeoloji

İdeoloji

Sergi, “Balkanlar” olarak bilinen bölge ülkelerinden farklı kuşaklardan sanatçı ve sanatçı gruplarına odaklanıyor ve bölgenin kaçınılmaz olarak akla gelen siyasi çağrışımları göz önünde bulundurulmaksızın bir doğa olayı üzerinden biçimleniyor.