İçeri Adım, Dışarı Adım

11 - 24 Ocak 2021

Pera Film, Pera Müzesi’nin Minyatür 2.0: Güncel Sanatta Minyatür sergisi kapsamındaki seçkisini çevrimiçi olarak izleyici ile buluşturuyor.

Minyatür 2.0: Güncel Sanatta Minyatür sergisi, minyatürden yola çıkan eserleri yan yana getirerek, minyatüre farklı yaklaşımları ve ortaklaştıkları prensipleri açığa çıkarıyor. Sergide yer alan sanatçıların ortak noktasını ise dünyaya minyatür aracılığıyla bakmaları oluşturuyor. İçeri Adım, Dışarı Adım başlıklı program ise, sanatçıların sergide minyatürü kullanarak işaret ettiği konuların yansımasının izini süren, hikayelerine hem içeriden hem de dışarıdan bir gözle bakmaya çalışan 3 filme yer veriyor.

11 - 24 Ocak tarihleri arasında gerçekleşecek programda; cevapları kimi zaman verilen kimi zaman havada asılı bırakılan pek çok soruyla örülü, on dört yönetmen kadının Türkiye sinemasında kadın sinemacı olmayı, kadın olmayı anlattıkları bir dünyanın hikâyesi olan Onun Filmi; Ali Kemal Çınar’ın ikinci uzun metraj filmi olan, 30 yaşına geldiğinde bir kadına dönüşeceğini öğrenen bir gencin hikâyesini anlatan Gizli ve Esra Erol’un bir fenomene dönüşmüş programının kamera önü ve arkasından çok etkileyici kesitler sunarken lafı dolandırmayan ve yalnızca gerçeği gösteren ödüllü belgesel Kamerayla İzdivaç yer alıyor.

Filmler, 11 - 24 Ocak tarihleri arasında peramuzesi.org.tr adresinde çevrimiçi olarak yayınlanacak ve sadece Türkiye'deki izleyiciler tarafından izlenebilecektir.

Onun Filmi

Onun Filmi

Gizli

Gizli

Kamerayla İzdivaç

Kamerayla İzdivaç

Minyatür 2.0

Minyatür sanatının güncel yorumlarına odaklanan sergi, Türkiye, İran, Pakistan, Suudi Arabistan, Azerbaycan gibi farklı ülkelerden 14 sanatçının eserlerini bir araya getirdi.

Minyatür 2.0

Bir Kedi Dosyası

Bir Kedi Dosyası

Kedilerin Eski Mısır’da ilk kez evcilleştirilmelerinin üzerinden binlerce yıl geçmiş olsa da çekicilikleri giderek artıyor. Dünyanın dört bir yanında çeşitli şehir efsaneleri yüzyıllardır alıp başını gitmekte: Avrupa’nın birkaç farklı bölgesinde, hamile bir kadının bir kediyi tutması ya da onu kucağında oturtması sakıncalı görülüyordu.

Barbara Kruger’ın İktidar, Kapitalizm,  Kimlik ve Toplumsal Cinsiyete Odaklanan Pratiği Üzerine

Barbara Kruger’ın İktidar, Kapitalizm, Kimlik ve Toplumsal Cinsiyete Odaklanan Pratiği Üzerine

Nobel Koleksiyonu’ndan bir seçki sunan Ve Şimdi İyi Haberler sergisinde iki çarpıcı yapıtıyla yer alan sanatçı Barbara Kruger’ın yaşamı ve yapıtlarına yakından bakıyoruz.

Bir Serginin Hikâyesi #ÜryanÇıplakNü

Bir Serginin Hikâyesi #ÜryanÇıplakNü

Türk resminde çıplak, 2007 yılında aramızdan ayrılan değerli danışmanımız Samih Rifat’ın öncülüğünde, hep hayalini kurduğumuz temalardan biriydi.