İçeri Adım, Dışarı Adım

11 - 24 Ocak 2021

Pera Film, Pera Müzesi’nin Minyatür 2.0: Güncel Sanatta Minyatür sergisi kapsamındaki seçkisini çevrimiçi olarak izleyici ile buluşturuyor.

Minyatür 2.0: Güncel Sanatta Minyatür sergisi, minyatürden yola çıkan eserleri yan yana getirerek, minyatüre farklı yaklaşımları ve ortaklaştıkları prensipleri açığa çıkarıyor. Sergide yer alan sanatçıların ortak noktasını ise dünyaya minyatür aracılığıyla bakmaları oluşturuyor. İçeri Adım, Dışarı Adım başlıklı program ise, sanatçıların sergide minyatürü kullanarak işaret ettiği konuların yansımasının izini süren, hikayelerine hem içeriden hem de dışarıdan bir gözle bakmaya çalışan 3 filme yer veriyor.

11 - 24 Ocak tarihleri arasında gerçekleşecek programda; cevapları kimi zaman verilen kimi zaman havada asılı bırakılan pek çok soruyla örülü, on dört yönetmen kadının Türkiye sinemasında kadın sinemacı olmayı, kadın olmayı anlattıkları bir dünyanın hikâyesi olan Onun Filmi; Ali Kemal Çınar’ın ikinci uzun metraj filmi olan, 30 yaşına geldiğinde bir kadına dönüşeceğini öğrenen bir gencin hikâyesini anlatan Gizli ve Esra Erol’un bir fenomene dönüşmüş programının kamera önü ve arkasından çok etkileyici kesitler sunarken lafı dolandırmayan ve yalnızca gerçeği gösteren ödüllü belgesel Kamerayla İzdivaç yer alıyor.

Filmler, 11 - 24 Ocak tarihleri arasında peramuzesi.org.tr adresinde çevrimiçi olarak yayınlanacak ve sadece Türkiye'deki izleyiciler tarafından izlenebilecektir.

Onun Filmi

Onun Filmi

Gizli

Gizli

Kamerayla İzdivaç

Kamerayla İzdivaç

Minyatür 2.0

Minyatür sanatının güncel yorumlarına odaklanan sergi, Türkiye, İran, Pakistan, Suudi Arabistan, Azerbaycan gibi farklı ülkelerden 14 sanatçının eserlerini bir araya getirdi.

Minyatür 2.0

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Ay Havuzu <br>  Işın Beril Tetik

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Ay Havuzu
Işın Beril Tetik

Ela bir yıl önce, yedi dakikalığına ölmüştü. Küçük kardeşinin parktaki kum havuzunun içinde neşeyle oyun oynayışını seyrederken gelmişti ölüm ona. Tüm dünyasını bembeyaz yakıcı bir ışıkla kaplayan ani bir ışıma, bir canavarın kükreyişini andıran zalim bir gümbürtü… 

Sonsuz Paris (1959-1965)

Sonsuz Paris (1959-1965)

1960’lı yıllarda, Alberto Giacometti yaşadığı kente, Paris’e, sokaklarını, kafelerini, atölyesini ya da karısı Annette’in dairesi gibi daha özel yerleri çizerek saygısını sunmuştur, bu çizimler onun en son kitabını oluşturacaktır: Paris sans fin (Sonsuz Paris). 

Haliç

Haliç

Batılı ressamların İstanbul’u konu alan resimleri söz konusu olduğunda Haliç çok özel bir yere ve öneme sahiptir. Topkapı Sarayı ve anıtsal yapıların yer aldığı Tarihi Yarımada’yla, batılıların konakladığı, yabancı elçiliklerin yer aldığı Galata’yı birbirinden ayıran bu su kütlesi, geçişimli bir sınır gibidir adeta.