Çevrimiçi Konuşma
Osmanlı Minyatür Sanatında Parçalı Mimari Mekân Anlayışı:
Kültürler Arası Etkileşimler ve Zaman Ötesi İlişkiler

Pera Yetişkin
18+

  • 16 Eylül 2020 / 19.00

Konuşma “Osmanlı gözünün” aşina olduğumuz 5 asırlık modern dünya görüşünün kökeni olan “Rönesans gözüyle” karşılaştırılmasıyla başlıyor. İki farklı medeniyetin yüz yüze geldiği Macar şehirlerinin çeşitli tasvirlerini kıyaslayarak Osmanlıların hayal dünyasını oluşturan şehir tasavvurlarını inceliyoruz. Bu kendine özgü mekân anlayışının kuramsal ve metafizik alt yapısını da Ömer Hayyam’ın mekâna getirdiği esnek geometrik tanım ve Batı’nın faydacı tezlerine karşı Konstantiniyye’nin mimariye getirdiği doğaüstü tanım aracılığıyla ortaya çıkarıyoruz. 

Modern dünya algısına direnen Osmanlı gözünün mekânsal dinamikleri ve dijital dönem mimarisinde gördüğümüz eğilimler arasındaki benzerlikleri karşılaştırmalı örneklerle inceliyoruz. Elişi döneminde insanın doğaüstü hayalleriyle yükseltilen mekândan, yapay zekânın insanüstü hesaplamalarıyla yükseltilen mekâna geçtiğimiz günümüzde, mimarları ve kent sakinlerini bekleyen köklü değişimleri ve muhtemel gelecekleri keşfediyoruz. “Dijital zanaat” kavramını ve minyatürlerdeki mekân anlayışını geleneksel sanat tarihi yöntemleri yerine 3 boyutlu modelleme, animasyon ve origami gibi deneysel ve dijital araçları temel alan yöntemlerle inceliyoruz.

Konuşma sonunda katılımcılara, kendi maket minyatürlerini yapabilecekleri bir origami çizimi ve yapım kılavuzu (pdf) dijital olarak yollanacaktır.

Konuşmacı: Mete Kutlu
İlişkili Sergi: Minyatür 2.0, Güncel Sanatta Minyatür

Kontenjan: 90 kişi

Etkinlik ücretsizdir, rezervasyon gereklidir.
Etkinlik sonunda katılımcılara e-posta aracılığıyla katılımcı belgesi gönderilecektir.
Etkinlik Zoom Meeting uygulaması üzerinden gerçekleşecektir. Atölyelerin linki sadece biletli katılımcılarla paylaşılmaktadır. Katılımcıları görmek ve kişiye özgü yönergeler verebilmek amacıyla kameranızın ve mikrofonunuzun açık olması gerekmektedir. Rezervasyon yapan her katılımcı bunu kabul etmiş sayılır.

Mete Kutlu Hakkında

Mete Kutlu, Paris’te yaşayan Türk bir mimar ve görsel sanatçı. Çalışmalarında sanat tarihi ve dijital teknolojileri çağdaş mimaride buluşturmayı hedeflemekte. Deneysel bir yaklaşımla hazırladığı görsellerle tarih boyunca farklı kültürlerin insan ve doğa arasında kurguladığı çeşitli ilişki biçimlerini bugüne taşıyor.  Lise eğitimini Robert Koleji’nde tamamladıktan sonra Paris-Malaquais Mimarlık Okulu’nda lisans ve yüksek lisans eğitimini tamamladı. Bir süre kendi giyim markası için sanat yönetmenliği yaptı. Japonya, Güney Kore ve Çin’de çeşitli tasarım ve mimarlık şirketlerinde çalıştıktan sonra, 2019’da Paris-Est Üniversitesi ve Şangay Tongji Üniversitesi’nde mimari doktorasına başladı. Bir süre Fransız Kültür Bakanlığı’nda grafik tasarımcısı olarak çalıştı. Roma’da Villa Medici ve İstanbul’da Fransız Sarayı gibi saygın kurumlarda misafir sanatçı ve araştırmacı olarak Bizans ve Osmanlı’ya ait minyatürleri dijital tasarım araçlarıyla yeniden yorumladı. Şu anda Kartaca’da bulunan Afrika Roma mozaiklerinin yükseltilmiş gerçeklik aracılığıyla antik Roma villalarında sergilenmesi üzerine bir tablet uygulaması hazırlamakta. Aynı zamanda Paris-Belleville Mimarlık Okulu’nda öğretim görevlisi olarak kent tasvir biçimleri üzerine ders vermektedir.

Çevrimiçi Konuşma
Osmanlı Minyatür Sanatında Parçalı Mimari Mekân Anlayışı:
Kültürler Arası Etkileşimler ve Zaman Ötesi İlişkiler

yükleniyor.. Yükleniyor...
yükleniyor... Yükleniyor...
yükleniyor.... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

1857’de Beyoğlu Postacılar Caddesi’nde “El Chark Societe Photograhic” adlı bir stüdyo açan levanten kökenli Pascal Sébah, 1860 yılında fotoğraf tekniğini iyi bilen ve bu alanda Paris’te çalışmalar yapmış A. Laroche adında bir Fransızla birlikte çalışmalarını sürdürmek üzere Rus Elçiliği’nin bitişiğindeki stüdyosuna taşınır...

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

Bilgisayarları beni kızdıran, güldüren dostlarım gibi görüyorum. Bu yüzden Behar’ın koca bir salonda dans ederek temizlik yapan robotlarını görünce, hem ıssız bir odada yalnız kaldıklarını görüp üzüldüm, hem de neşeyle dans etmelerinden keyiflerinin yerine olduğunu hissedip sevindim.

Gece Yarısı Hikâyeleri: COGITO <br> Tevfik Uyar

Gece Yarısı Hikâyeleri: COGITO
Tevfik Uyar

Duruşma salonunun büyük bir mekan olacağını hayal etmişti. Hiç de öyle değildi. Kendi evinin salonu kadar bir yerin bir tarafını biraz yükseltip, üzerine yüksek bir kürsü yerleştirmişlerdi.