Kırık Parçalarda Saklı Hikâyeler: Kintsugi

Pera Yetişkin

  • 21 Ocak 2024 / 14.00

Güncel eserler aracılığıyla hafıza ve gelecek tahayyülleri arasında bağ kuran Gelecek Hatıraları sergisini rehberli tur ile gezen katılımcılar, atölyede kusurlu olanı kabul etmek, kucaklamak ve yeni bir perspektifle yorumlamak kavramlarını içeren Japon felsefesi Kintsugi ile tanışıyor. Atölye çalışmasında ise yaratıcılıklarını serbest bırakan katılımcılar, kırık mermer parçalarını süslemeler ile dönüştürüyor.

Atölye yürütücüsü: Ayça Öztürk, Ayşe Topsöğüt
Kontenjan: 8 kişi
Süre: 90 dakika
Atölye başına katılım bedeli: 250 TL
Öğrenciler için atölye başına katılım bedeli: 125 TL (Katılımcıların girişte öğrenci kartlarını göstermesi rica olunur.)

Etkinlik Pera Müzesi’nde (yüz yüze) gerçekleşecektir.
Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize. 

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

19. yüzyıla kadar siyasi otoritenin merkezi Topkapı Sarayı, klasik Osmanlı ve Bizans mimarisinin görkemli örnekleriyle tüm imparatorluğun kalbi gibidir Tarihi Yarımada. Osmanlı İmparatorluğunu yakından tanımak isteyen her batılı, resimler yoluyla da olsa Tarihi Yarımada’yı görmelidir önce. 

Deli Kralın Huzuruna Kabul

Deli Kralın Huzuruna Kabul

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor. Sanatçının, Osmanlı’nın İngiltere’ye gönderdiği ilk elçi Yusuf Agah Efendi yorumlarını, her ay Pera Müzesi Blog’undan takip edebilirsiniz.