Renkli Bloklarla Sonsuz İhtimaller

Pera Çocuk
7-12 Yaş

  • 25 Temmuz 2024 / 13.30
  • 1 Ağustos 2024 / 16.30

Sınırsız tasarım olanağı bulunan rengarenk ahşap bloklardan oluşan yapı oyuncağını kullanan çocuklar; üst üste, yan yana ve çeşitli biçimlerde bir araya getirdikleri parçalarla yaratıcı karakterler tasarlıyor. Ters Yüz PƎR sergisinden ilham alan atölyede gruplara ayrılarak farklı oyuncak setleriyle çalışan çocuklar, kolektif biçimde tasarladıkları karakterlere birer isim ve hikâye veriyor. Ardından kağıt üzerinde, bu karakterleri günlük hayatta karşılaştığımız olağan formları deforme ederek oluşturdukları fantastik bir mekânda resmediyor.

Kontenjan: 12 kişi
Süre: 90 dakika
Atölye Başına Katılım Bedeli: 250 TL

Etkinlik Pera Müzesi’nde (yüz yüze) gerçekleşecektir.
Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

iş birliğiyle

TAHTOY hakkında
Tahtoy, aynı atölyeyi ve hayata karşı aynı tutumu paylaşan sanatçı Candan İşcan ve Kerem Ardahan tarafından 2022 yılında kuruldu. “Yaratıcı insanlar için sıradışı oyuncaklar” mottosuyla yola çıkan Tahtoy oyun deneyimini özgürleştiren, yaratıcılığı besleyen, kuralı olmayan, zamansız, cinsiyetsiz, açık uçlu ve koleksiyon değeri taşıyan oyuncaklar üretir.

yükleniyor.. Yükleniyor...
yükleniyor... Yükleniyor...
yükleniyor.... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

İstanbul-Paris-İstanbul: Mario Prassinos

İstanbul-Paris-İstanbul: Mario Prassinos

Mario Prassinos, İstanbul’da doğdu. Detaya girmek gerekirse, 1916 yılında Rum kökenli sanatçı bir ailenin çocuğu olarak Pera’da dünyaya geldi. Doğduğu ev halen burada ve ayakta...

Giorgio de Chirico

Giorgio de Chirico

De Chirico, Mart 1910’da, annesi ve erkek kardeşiyle birlikte Floransa’ya taşındı. De Chirico, ilk metafizik resmini yaptı: Santa Croce Meydanı’ndan esinlediği Bir Güz Öğleden Sonrasının Muamması’nı. 

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme, 19. yüzyıl ikinci yarısının en tanınmış sanatçıları arasında yer alır. Akademik resmin en ateşli savunucularından olan Gérôme, İzlenimcilik gibi modern akımlara karşı kişisel bir savaş yürütmüştür. Yaşamının son dönemlerinde, karşı çıktığı akımların yükselişiyle eski popülerliğini kaybetmeye başlasa da 20. yüzyılda da pek çok başka akademik ressam gibi unutulup gitmemiştir.