Serbest Çizim ile Minyatürleri Keşif

Öğretmenler
Öğretmenler

  • 25 Eylül 2020 / 19.00

Öğretmenlerle, minyatür sanatını tarihsel bir nesne olarak değil, form ve biçim olarak farklılaşan güncel eserlerden hareketle teorik açıdan inceliyoruz. Sergiden seçilen eserlerin detay görselleriyle dijital ortamda oyunlar aracılığıyla minyatürün güncel formlarını yakından inceliyoruz. Ardından atölye çalışmasında, eserlerin küçük detaylarından yola çıkarak pastel boya, sulu boya, keçeli kalem gibi malzemeler ve kazıma, sıçratma, çizim gibi farklı tekniklerle yeni kompozisyonlar oluşturuyoruz. Yeniden kurguladığımız eserlerden hareketle hislerimiz ve gözlemlerimiz hakkında konuşuyor, ortaya çıkan bu üretimin hikayesini paylaşıyoruz. Sanatla iletişim kurmanın farklı yöntemlerini keşfediyor, çeşitli ifade tekniklerini deneyimleyerek öğreniyoruz.

Malzemeler
A4 beyaz kağıt
Pastel boya
Sulu boya
Keçeli kalem
Kurşun kalem 

Kontenjan:50 kişi
Eğitmen: Filiz Kara Bilgin
İlişkili Sergi: Minyatür 2.0, Güncel Sanatta Minyatür

“Minyatür 2.0, Güncel Sanatta Minyatür” sergisine yönelik Öğretmen Rehber Kitapçığı'na ulaşmak için tıklayınız.

Etkinlik ücretsizdir, rezervasyon gereklidir.
Etkinlik Zoom Meeting uygulaması üzerinden gerçekleşecektir.
Etkinlik sonunda katılımcılara e-posta aracılığıyla katılımcı belgesi gönderilecektir.


 iş birliğiyle

Kontenjanımız dolmuştur, ilginize teşekkür ederiz.

yükleniyor.. Yükleniyor...
yükleniyor... Yükleniyor...
yükleniyor.... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Kitsch ve Kitle Kültürü <br>  Umberto Eco

Kitsch ve Kitle Kültürü
Umberto Eco

Doğrudan bir etkiyi amaçlayan bir iletişim olarak Kitsch'in tanımı, kuşkusuz, onu kitle kültürü ile özdeşleştirmeye ve avantgarde'ın öne sürmüş olduğu "yüksek" kültürler diyalektik bir karşıtlık içine koymaya yardımcı olmuştur. 

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne

1 Mayıs 1906 tarihinde Paris Grand Palais’de açılan Salon sergisinde bir Osmanlı ressamının da eseri yer almıştı. Bu, Osman Hamdi Bey’in “Kaplumbağa Terbiyecisi” ismiyle tanınmış olan resmiydi. 

Etel Adnan

Etel Adnan

1925 yılında Beyrut’ta dünyaya gelen Etel Adnan’ı anlatmaya tüm söyleşilerinde kendinden bahsederken kullandığı ilk cümleleri alıntılayarak başlamalı: “Annem İzmirli bir Rum. Babam Şamlı bir Osmanlı kurmay subayı.”