Zamane İstanbulları Çevrimiçi Sergi Turu

Okul Grupları
Lise

Yüz Yüze

Zamane İstanbulları sergisini çevrimiçi rehberli tur ile üç boyutlu olarak gezen öğrenciler sergideki eserler hakkında bilgi ediniyor. Öğrenciler, sergi kapsamında, üretim tarzları ve kentle kurdukları farklı ilişkiler çerçevesinde İstanbul’da yaşayan 11 fotoğrafçının bir bütün olarak sergilenmemiş yakın tarihli çalışmalarına alan açan, İstanbul’un bugününe yönelik katmanlı ve yenilikçi bir bakış sunan eserlerini inceliyorlar.

Hafta İçi Çevrimiçi Öğrenme Programı
Cuma

İlişkili Sergi: Zamane İstanbulları 

Çevrimiçi Öğrenme Programları lise öğrencileri için bedelsizdir.

En az 10 en fazla 60 kişilik grupların oluşması ve rezervasyon gereklidir. Rezervasyonun onaylanmasının ardından atölye linki sadece kayıtta kullanılan e-posta adresine iletilmektedir.

Detaylı bilgi için: ogrenme@peramuzesi.org.tr

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Martín Zapater’in Portresi (1797)

Martín Zapater’in Portresi (1797)

Martín Zapater y Clavería 12 Kasım 1747’de Zaragoza’da doğdu. Mütevazı bir tüccar ailesine mensuptu; hali vakti yerinde akrabası Juana Faguás ve kızı Joaquina de Alduy tarafından evlat edinildi. 1752-1757 yılları arasında Zaragoza Escuelas Pías okulunda Goya’yla birlikte okudu; bu dönemde başlayan dostlukları Zapater’in 1803’teki ölümüne kadar devam etti.

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.

Kapriçyolar

Kapriçyolar

1729 tarihli Akademi Sözlüğü’nde kapris şöyle tanımlanıyordu: “düşünceden (niyetten) yola çıkarak oluşturulmuş, genellikle olağan ve yaygın kurallara uymayan yargı.