Duvarların Dili

Graffiti / Sokak Sanatı

13 Ağustos - 5 Ekim 2014

Pera Müzesi yaz aylarını, Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilen bir sergiye, son yılların sanat gündemindeki en popüler konulardan biri olan "Graffiti ve Sokak Sanatı"na ayırdı. Amerika ve Avrupa’da daha önce yalnızca birkaç örneği düzenlenen sergi, "graffiti"yi “sokaktan müzeye” taşıyarak en ilginç örneklerini sunmanın yanı sıra bir tartışma platformu oluşturdu.

Roxane Ayral küratörlüğünde gerçekleşen, Amerika, Almanya, Fransa, Japonya gibi ülkelerin yanı sıra Türkiye'den de olmak üzere 20'den fazla sanatçının konuk olduğu sergide, kültürün öne çıkan isimlerinden Futura, Carlos Mare, Cope 2, Turbo, Wyne, JonOne, Tilt, Mist, Psyckoze, Craig Costello (aka KR), Herakut, Logan Hicks, C215, Suiko, Evol, Gaia, Tabone, Funk ve No More Lies gibi farklı jenerasyonlardan ve disiplinlerden isimlerin Pera Müzesi'nde boyadığı duvarların  yanı sıra Martha Cooper, Henry Chalfant ve Hugh Holland gibi fotoğrafçıların arşivlerinden ölümsüzleşmiş kareler yer aldı.

Duvarların Dili

Duvarların Dili

Günümüzde underground (yeraltı) dönemini geride bırakan graffiti ve sokak sanatı, artık vandalizm değil küresel bir sanat akımı olarak anılıyor. Türkiye’de 1990’lardan bu yana, yükselen...

Video

Sokaklar Bizden Sorulur!
Hayat, Sanat, Müzik

Çeşitli türlerden ve farklı temalara sahip filmleri içeren seçki, tek yol olan “sokak”la insanlığın kurduğu kalıcı ilişkileri ele alıyor. Yaşamaktan hayatta kalmaya, yaratmaya ve icra etmeye, yaşatmaya, dinlemeye ve hareket etmeye dair her bir film çeşitli özgül açılardan sokağa bakıyor.

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Programı

Pera Müzesi Öğrenme Programları, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsamında “Kahve Molası”, “Kesişen Dünyalar: Elçiler ve Ressamlar”, “Duvarların Dili” adlı dijital sergilerden esinlenerek 4-6, 7-9, 10-12 gibi farklı yaş gruplarına uygun, evde ebeveyn ve çocukların birlikte zaman geçirebilecekleri eğlenceli oyun ve etkinlik önerileri sunuyor. 

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.

İdeoloji

İdeoloji

Sergi, “Balkanlar” olarak bilinen bölge ülkelerinden farklı kuşaklardan sanatçı ve sanatçı gruplarına odaklanıyor ve bölgenin kaçınılmaz olarak akla gelen siyasi çağrışımları göz önünde bulundurulmaksızın bir doğa olayı üzerinden biçimleniyor.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.