Görünenin Ardındaki Singapur

5 Nisan - 20 Mayıs 2018

Görünenin Ardındaki Singapur sergisi, yaşamını Singapur’da sürdüren fotoğraf sanatçılarının özgün bakış açılarıyla, ülkedeki gündelik hayatın “sıradan” kabul edilen manzaralarını izleyicilere sundu. Kendisi de fotoğraf sanatçısı olan TAY Kay Chin’in küratörlüğünde hazırlanan sergi, yaşadıkları ülkenin meselelerini konu edinen fotoğrafçıların bir araya geldiği PLATFORM adlı oluşumun iki yıllık ortak çalışmasının sonucunda ortaya çıktı. Derinlikli bir araştırma niteliği de taşıyan Görünenin Ardındaki Singapur sergisi, ülkenin bilinmeyen yüzünü yerelden bir bakışla görünür hale getirdi.

Singapur tarihinin dönüm noktalarında, ânı kayda geçirmek amacıyla hazırlanan iddialı fotoğraf projeleri; 1984 tarihli Singapur’a Selamlar ve 1990’daki Singapur: Ada, Şehir kitapları farklı sonuçlar doğurmuştu. İlki, yaşama biçimine daha üstünkörü ve yabancı bir bakış sunarken, ikincisi “gündelik hayat” ve “sıradan olan”a ilişkin görece daha derinlikli bir araştırma niteliğindeydi.

Zaman içinde Singapur’da fotoğrafçılık ciddi bir gelişme kaydetti ve en önemlisi, pek çok yerli fotoğraf sanatçısı, yaşadıkları ülkenin meselelerini konu edindi ve bunları, özgün bakış açılarıyla dünyaya sundu. Ağırlıklı olarak belgesel fotoğrafçılık ve fotojurnalizm alanlarında çalışan profesyonel fotoğrafçılardan oluşan PLATFORM topluluğu ise Singapur’a farklı bir bakış getiren üretimleri her zaman destekledi.

Sanatçılar: Zinkie AW, Amrita CHANDRADAS, Sam CHIN & Samuel HE, CHOW Chee Yong, John CLANG, CHUA Chin Hon, Ernest GOH, Philip HO, KOH Yee Chao, Edwin KOO, LIM Weixiang, Bob LEE, Sean LEE, Nicky LOH, Graciela MAGNONI, Nadir MEHADJI, Joseph NAIR, Deanna NG, Dara ONG, ORE Huiying, SIM Chi Yin, Darren SOH, TAY Kay Chin, Matthew TEO, THAM Kok Leong, UNG Ruey Loon, Patrick VAN DAM, WEE Teck Hian, Tom WHITE, Bernice WONG, Shyue WOON, Vanissa YUNIBANDHU, Robert ZHAO Renhui

Görünenin Ardındaki Singapur

Görünenin Ardındaki Singapur

2018 yılında Pera Müzesi’nde düzenlenen Görünenin Ardındaki Singapur sergisi, yaşamını Singapur’da sürdüren fotoğraf sanatçılarının özgün bakış açılarıyla, ülkedeki gündelik hayatın “sıradan” kabul edilen manzaralarını izleyicilere sundu. Sergi, yaşadıkları ülkenin meselelerini konu edinen fotoğrafçıların bir araya geldiği PLATFORM adlı oluşumun iki yıllık ortak çalışmasının sonucunda ortaya çıktı. Derinlikli bir araştırma niteliği sergi ve sergiye paralel olarak hazırlanan kataloğu, ülkenin bilinmeyen yüzünü, yerelden bir bakışla görünür hale getiriyor.

Video

Singapur’u Düşlemek

Program, Görünenin Ardındaki Singapur sergisinin izlerini sürdüğü coğrafyaya içeriden bir bakış sunuyor ve izleyicileri Singapur sinemasında bir yolculuğa davet ediyor.

Mihrimah Sultan

Mihrimah Sultan

Bu eser, çeşitli koleksiyonlardaki benzer örneklere dayanarak, 16. yüzyılda Avrupalı ressamlar tarafından sıklıkla yapılmış Mihrimah Sultan portrelerinden biridir.

 

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Kenti kuzeyden güneye bölen, iki kıtayı ayıran, İstanbul’u batılı ressamlar için çok özel kılan Boğaz, batılı ressamlar için kentin en pitoresk görünümlerini sunar. Kimi zaman, örneğin Ziem’in resimlerinde olduğu gibi masalsı bir İstanbul atmosferi yaratırken en önemli unsurlardan biri Boğaz’dır. 

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

 Dünya çapında yankı bulan film üzerine Andrey Tarkovski, Parajanov’u “bir dahi” olarak nitelendirirken Michelangelo Antonioni ise “çarpıcı, mükemmel bir güzellik” olarak tanımladığı filme ilişkin, “Bana kalırsa Parajanov, dünyanın en iyi yönetmenlerinden biri” değerlendirmesinde bulundu. Filmin müziklerini besteleyen ve bu vesileyle yeni, müzikal bir dil icat eden Ermeni besteci Tigran Mansurian ise, Sayat-Nova’yı “evrensel bir öneme sahip, olağanüstü bir olay” olarak tanımladı.