Ortak Duygular

British Council Koleksiyonu’ndan Yapıtlar

16 Eylül 2025 - 18 Ocak 2026

Ortak Duygular, British Council Koleksiyonu'ndan 29 sanatçının yapıtlarını bir araya getiren güncel bir grup sergisi. 1930’lardan bu yana oluşturulan ve yaklaşık 9000 eserden oluşan British Council Koleksiyonu, Birleşik Krallık’tan 20. ve 21. yüzyıl sanatına odaklanıyor. Kalıcı bir serginin parçası olmayan ve ağırlıklı olarak uluslararası sergilere ödünç verilen bu değerli koleksiyon “duvarları olmayan müze” olarak da anılıyor.

Karşılaşma alanları olarak tanımlanabilecek müzelerde, yapıtların tetiklediği ortak duygular mekânı paylaşanlar arasında bulaşıcı bir şekilde dolaşır ve onları ortak bir zeminde buluşturabilir. Batı felsefe tarihi boyunca duygular ağırlıklı olarak mantık-duygu ikiliğinin güçsüz tarafını temsil etmiş, bir sanat yapıtı söz konusu olduğunda “duygulara hitap eden” ifadesi yetersiz, entelektüel olarak zayıf veya dekoratif gibi alt anlamlar da taşımıştır. Batı merkezli rasyonel düşüncenin ve kolonyal yaklaşımların sistemleri çöküşe sürüklediğini giderek daha yoğun hissettiğimiz bugünün politik ikliminde, bu ikiliği sorunsallaştırarak ortak duygulara odaklanmak yeniden bir rota oluşturmamıza yardımcı olabilir mi?

Ortak Duygular, koleksiyon ve kurumların yalnızca geçmişi korumakla kalmayıp, günümüzün toplumsal ve politik dinamikleriyle güçlü ilişkiler kurma potansiyeline odaklanıyor. Duyguların yapışkan ve bulaşıcı doğası, müzeleri yapıtların yalnızca saklandığı mekânlar olmaktan çıkarıp, kapsayıcı ve umutlu bir tahayyül barındıran dinamik mekânlara evriltiyor. Bu süreçte, kurumların özeni korumaya çaba göstermesi ve çok sesli bir topluluğu evinde hissettirebilmesi bu ihtimali güçlendiriyor.

Geleceğe dair belirsizlikler ve dönüşümler içinde, ortak duyguların paylaşıldığı bir alan oluşturmaya çalışan sergi, British Council Koleksiyonu’nu güncel ve spekülatif bir yaklaşımla ele alıyor. “Özeni Korumak”, “Tanıdık Yüzler” ve “Hayali Gelecek” başlıklı üç bölümden oluşan sergi, kurumsal koleksiyon politikaları, sanat aracılığıyla bir araya gelen topluluklar ve sanat kurumlarının ve koleksiyonlarının geleceği üzerine düşünmeye davet ediyor.

Sanatçılar: Larry Achiampong, Laura Aldridge, Ed Atkins, Sonia Boyce, Jake and Dinos Chapman, Eileen Cooper, Tony Cragg, Tracey Emin, Jane England, Cerith Wyn Evans, Graham Fagen, Lucian Freud, Anya Gallacio, Gilbert and George, Richard Hamilton, Lubaina Himid, Damien Hirst, David Hockney, Michael Landy, Delaine Le Bas, Sarah Lucas, Kate Malone, Chris Ofili, Marc Quinn, Raqib Shaw, Wolfgang Tillmans, Suzanne Treister, Bedwyr Williams, Madame Yevonde.


İş Birliğiyle

 

Eser Künyeleri

Lucian Freud
Güller ile Kız, 1947-48
Tuval üzerine yağlı boya
75.6 x 106 cm
© Lucian Freud Arşivi, 2014. Tüm hakları saklıdır. Bridgeman Art Library
British Council Koleksiyonu

David Hockney
Müzedeki Adam (Veya Yanlış Filmdesin ), 1962
Tuval üzerine yağlı boya
147.3 x 152.4 cm
© David Hockney
Fotoğraf Kredisi: The British Council
British Council Koleksiyonu

Gilbert & George
ENTELLEKTÜEL DEPRESYON, 1980
Karışık teknik
242 x 202 cm
© Gilbert & George
Enstalasyon görseli, Fake Barn Country, Raven Row, 2025
Sanatçılar ve White Cube izniyle
Fotoğraf: Marcus J Leith
British Council Koleksiyonu

Sarah Lucas
NÜ KİKLAD 12, 2010
Heykel
41 X 39 X 34 cm
© Sarah Lucas. Sadie Coles HQ, London izniyle
British Council Koleksiyonu

 

Moskova Kavramsalcılığı

Moskova Kavramsalcılığı

Düşünme biçimimiz kökten bir değişime uğramış durumda, ama insanların çoğu bunun pek farkında değil gibi.

Kurumsallaşmış düşünme biçimi son 24 yüzyıldır yaptığı gibi doğrusal Neo-Platonik yapısını sürdürüyor. 

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

Akışkan Kimlikler  Bir Kimlik Yaratmak / Melez Kimlikler

Akışkan Kimlikler Bir Kimlik Yaratmak / Melez Kimlikler

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.