Yarına Notlar

23 Kasım 2021 - 6 Mart 2022

Yarına Notlar sergisi, COVID-19 küresel salgını sürecinde yaşanan kültürel geçişi ele alan güncel sanat çalışmalarını bir araya getiriyor. Independent Curators International (ICI) [Uluslararası Bağımsız Küratörler] oluşumunun hazırladığı bu gezici sergi, mevcut kriz ortamında, günümüz kültürünün değerlerini sorgulamak ve yeniden değerlendirmek amacıyla 25 ülkeden 30 küratörün oluşturduğu seçkiyi sunuyor.

Yarına Notlar’daki birçok çalışma, maneviyatı bir temellendirme mekanizması olarak ele alıyor ve belirsizliğin yükseldiği zamanlarda dünyayı anlamlandırmanın yollarını araştırıyor. Bazı çalışmalar belirli bir mitolojiye odaklanırken, bazıları hâlâ var olan ya da olmayan siyasi yapıları ortaya koyuyor. Sergi, küresel bir çağda sanatın kolektif hafızanın inşasındaki potansiyelini ele alıyor. Bu kültürel geçiş döneminde, her eser yakın geçmişten bir ilham kaynağı ve geleceğe yön veren bir bakış açısı öneriyor. 

Sanatçılar:
Madiha Aijaz, Ernesto Bautista, Maeve Brennan, Vajiko Chachkhiani, Luke Luokun Cheng, Nothando Chiwanga, Shezad Dawood, Demian DinéYazhi’, Cao Guimarães, Ilana Harris-Babou, Rei Hayama, Amrita Hepi, INVASORIX, Tamás Kaszás, Ali Kazma, David Lozano, Mona Marzouk, Joiri Minaya, Peter Morin, Omehen, Daniela Ortiz, Kristina Kay Robinson, Luiz Roque, Mark Salvatus, Yan Shi, Ibrahima Thiam, u/n multitude, Wayne Kaumualii Westlake, A Liberated Library for Education, Inspiration, and Action.

Küratörler:
Charles Campbell, Freya Chou, Giulia Colletti, Veronica Cordeiro, Allison Glenn, Tessa Maria Guazon, PJ Gubatina Policarpio, Ivan Isaev, Ross Jordan, Drew Kahuʻāina Broderick and Josh Tengan, Esteban King Alvarez, João Laia, Luis Carlos Manjarrés Martínez, Fadzai Veronica Muchemwa, Lydia, Y. Nichols, Marie Hélène Pereira, Balimunsi Philip, Josseline Pinto, Florencia Portocarrero, Shahana Rajani, Rachel Reese, Marina Reyes Franco, Mari Spirito, Alexandra Stock, Eszter Szakács, Abhijan Toto, Fatoş Üstek, Su Wei, Sharmila Wood.

Yarına Notlar, Independent Curators International (ICI)tarafından düzenlenen ve Frances Wu Giarratano, Becky Nahom, Renaud Proch ve Monica Terrero’nun programladığı gezici bir sergidir. Andy Warhol Görsel Sanatlar Vakfı, VIA Sanat Fonu ve ICI Mütevelli Heyeti ile Uluslararası Forumu’nun cömert destekleri sayesinde gerçekleştirilmiştir.


logo width="100"

alt="logo" /> width="100" alt="logo" />

Eser Künyeleri

Ibrahima Thiam, Mame Ndeuk Daour Mbaye, 2020
Fotoğraf, sanatçının koleksiyonu.

INVASORIXBurada Kimse Yasadışı Değil, 2014
Video, 3’06’’
INVASORIX (cc) by-sa 4.0



Vajiko Chachkhiani, Orada Olmayan Kış, 2017
Video, 12’30’’
Sanatçının, Daniel Marzona, Berlin ve SCAI The Bathhouse, Tokyo izniyle.

David Lozano, Misafirperver Olmayan Bahçe, 2016/2017
Dijital fotoğraf, sanatçının izniyle.



Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.

Bir Kedi Dosyası

Bir Kedi Dosyası

Kedilerin Eski Mısır’da ilk kez evcilleştirilmelerinin üzerinden binlerce yıl geçmiş olsa da çekicilikleri giderek artıyor. Dünyanın dört bir yanında çeşitli şehir efsaneleri yüzyıllardır alıp başını gitmekte: Avrupa’nın birkaç farklı bölgesinde, hamile bir kadının bir kediyi tutması ya da onu kucağında oturtması sakıncalı görülüyordu.

Kitsch ve Kitle Kültürü <br>  Umberto Eco

Kitsch ve Kitle Kültürü
Umberto Eco

Doğrudan bir etkiyi amaçlayan bir iletişim olarak Kitsch'in tanımı, kuşkusuz, onu kitle kültürü ile özdeşleştirmeye ve avantgarde'ın öne sürmüş olduğu "yüksek" kültürler diyalektik bir karşıtlık içine koymaya yardımcı olmuştur.