Doğaçlama Hareket Atölyesi: “Funflows”

16 Mayıs 2022

Pera Müzesi Öğrenme Programları, 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı’nı “Funflows” doğaçlama hareket atölyesiyle kutluyor. Türkiye’nin dört bir yanından 13 yaş ve üzeri herkesin katılabileceği atölye, Zoom üzerinden ücretsiz gerçekleşecek.

Suna ve İnan Kıraç Vakfı Pera Müzesi Öğrenme Programları, 19 Mayıs’ta gençleri “Funflows”doğaçlama hareket atölyesinde bir araya getiriyor.Basın sanatını ele alan Ve Şimdi İyi Haberler sergisinin çevrimiçi rehberli turuyla başlayan program, ilhamını Dada akımından alan doğaçlama hareket atölyesiyle devam ediyor. 13 yaş ve üzeri herkese açık atölyede bedenlerini özgürce hareket ettiren katılımcılar, eğitmen İdil Kemer eşliğinde yaratım güçlerini oyuncul hareketlerle açığa çıkarıyor.

Hareket ve dansı sınırları olmayan bir ifade aracı olarak yeniden keşfetme olanağı sunan “Funflows” doğaçlama hareket atölyesi, 19 Mayıs Perşembe günü saat 19.30’da Zoom Meeting uygulaması üzerinden gerçekleşecek. Ücretsiz atölyeye katılmak için Pera Müzesi web sitesi’nden rezervasyon yapmak yeterli.

Atölyeye spor ayakkabı, eşofman, tayt, tişört, çorap gibi kıyafetlerle katılınması önerilir. Etkinlik sonunda katılımcılara e-posta aracılığıyla katılımcı belgesi gönderilecektir. 

Detaylı bilgi:  ogrenme@peramuzesi.org.tr 

Pera Müzesi Öğrenme Programları Hakkında

Pera Müzesi’nde öğrenme, çocuklar, gençler ve yetişkinleri sanatla buluşturmak, bir müze bilinci oluşturmak, sanatı ulaşılabilir kılmak ve izleyiciyle sergilenen eserler arasında iletişim kurmak amacıyla yapılan çalışmaları kapsıyor. Yorum ve yaratıcılığa dayanan bu etkinliklerde, eserler üzerinde değerlendirmeler yapılırken yaratıcılık da destekleniyor. Atölyede uygulamalı çalışmalarla pekiştirilen öğrenme programı, müzeyi sosyal hayatın bir parçası kılmayı da amaçlıyor. Bu amaç doğrultusunda oluşturulan “Pera Öğrenme” programları, koleksiyon sergilerinin yanı sıra, süreli sergiler için de, farklı yaş gruplarına ve engellilere hazırlanan birbirinden renkli ve yaratıcı etkinlikleriyle yıl boyunca sürdürülüyor. 

İdil Kemer Hakkında

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dil Edebiyati’ndan 2002 yılında mezun oldu. Master için Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde bulunduğu yıllarda dansa başaladı ve ODTÜ ÇDT’de yer aldı. 2005-2008 yılları arasında İstanbul’daki Çağdaş Dans Sanatçıları Derneği’nde aktif olarak dans etmeye devam etti. 2008 yılında Impulstanz’dan (Viyana) aldığı DanceWEB bursuyla 5 haftayı Viyana’da geçirdi. Yurda geri dönüşünde çizeceği yola yoga eğitmenliğini ekleyerek hayatını ve araştırmasını yoga ve hareket/dans pratikleri üzerinden biçimlendirmeye karar verdi. 2008 yılının ardından hem yerel hem de ulusarası yaratıcı projelere dahil olmaya başladı. 2010-2012 yılları arasında Meg Stuart / Damaged Goods ile İstanbul Kültür Başkenti kapsamında tanıştı ve diğer Türkiye’li dansçılarla birlikte “Off Course” projesinde yeraldı. 2011 yılında Meg Stuart’ın davetiyle “Atelier” sürecinin bir parçası oldu. Bu yıllarda İstanbul’da Skinner Releasing Tekniği ile tanıştı ve teknik; hem yaratım sürecinin, hem de fiziksel araştırmasının bir parçası haline gelmeye başladı. 2014 yılında Impulstanz DanceWEB programında, bu sefer mentor yardımcısı olarak ikinci bursunu aldı. Bu sırada video ve film türleri ile Cynthia Madansky sayesinde tanışarak, performansçı olarak çeşitli video ve kısa filmlerde yer aldı. Bu filmlerin en sonuncusu 2017 yılında Gravity and Grace olan 16 mm’lik kısa bir filmdir. 2016 yılında DanceOMI bursunu alarak 3 hafta Upstate New York’da “collaboration” (iş birliği) ekseninde sanatsal üretim pratikleri üzerine rezidansa katıldı. 2017 sırasında kendine ait “Making of A Room” adlı bir işi sahneye koydu ve bu eserde dış göz ve dramaturji anlamında Leyla Postalcıoğlu ile çalıştı. 2018 yılında “Tuhaf Danslar” ve “Martha” olmak üzere işler üretti ve bunlar Bomontiada Alt Galeri’de “A Corner in the World” kapsamında gösterildi. Son bir senedir üzerinde çalıştığı “pop-up karakterler” değişik formatlarda sanatsal araştırmalarına katkıda bulunmaktadır.