Böcklin Etkisindeki Başlangıçlar (1909-1910)

13 Mart 2016

Münih’te yaşarken yakından görme fırsatı bulduğu İsviçreli sembolist ressam Arnold Böcklin’in (1827-1901) yapıtları, sanatçının akademi sonrası sanatında önemli bir yer tutar. De Chirico, Böcklin’i, tedirgin edici şaşırtıcılık, açığa vurma ve önceden görmüşlük hissi veren mitolojik ve fantastik yapıtlarından ötürü över. Böcklin’in konu seçiminden ve zamansız atmosferinden (Stimmung) esinlenen de Chirico’nun bazı yapıtlarında, ustası ile net paralellikler görülebilir. Bu sergide yer alan Kentaurlarla Savaş (1909) bu yapıtlara örnektir. Alman sembolist Max Klinger’in (1857-1920) yapıtlarındaki metafizik yoğunluk da, de Chirico’nun bu dönem sanatının ilk aşamasına esin kaynağı olmuştur.

Sanatçının en erken tarihli eserlerinden, son yapıtlarına kadar çeşitli dönemlerinden örneklerin yer aldığı Giorgio de Chirico: Dünyanın Gizemi sergisi 24 Şubat - 08 Mayıs 2016 tarihleri arasında Pera Müzesi’nde gerçekleşti.

Giorgio de Chirico

Giorgio de Chirico

De Chirico, Mart 1910’da, annesi ve erkek kardeşiyle birlikte Floransa’ya taşındı. De Chirico, ilk metafizik resmini yaptı: Santa Croce Meydanı’ndan esinlediği Bir Güz Öğleden Sonrasının Muamması’nı. 

Gece Yarısı Hikâyeleri: Ruh <br> Aşkın Güngör

Gece Yarısı Hikâyeleri: Ruh
Aşkın Güngör

En çok çocukları öldürmekten haz duyuyorum. Etleri kesilip göğüs kafesleri kırılırken hep aynı şekilde bağırıyorlar: “ANNE!BABA! ANNEEEE! BABAAAA!”

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

19. yüzyıla kadar siyasi otoritenin merkezi Topkapı Sarayı, klasik Osmanlı ve Bizans mimarisinin görkemli örnekleriyle tüm imparatorluğun kalbi gibidir Tarihi Yarımada. Osmanlı İmparatorluğunu yakından tanımak isteyen her batılı, resimler yoluyla da olsa Tarihi Yarımada’yı görmelidir önce.