Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni, 1990’larda, kimlik inşası meselesine odaklanmaya başladı. Yala ve Sabunla isimli yapıtını, klasik heykel geleneğine uygun olarak, doğrudan kendi bedeninden aldığı kalıptan yola çıkarak yaptı. Bu büstleri sıra dışı kılan ise, sabun ve çikolata gibi tüketim maddelerinden yapılmış olmaları. Sanatçı, bu maddeleri, kendi kırılganlığını ve varoluşun geçiciliğini vurgulamak için seçmiş, ve gerçekten de büstleri tamamladıktan sonra çikolatayı yalamış, sabunla yıkanmıştır. Bu eylemlerin izleri, büstlerin görünümünü kısmen bozarak, figürün hatlarını silikleştiriyor. Sanatçı, böylece, kendi imgesini silerek narsistik bir itki olan kendi kendini tasvir etme arzusunu bir tür katarsise dönüştürüyor. Bana Bak! sergimizde yer alan bu büstlerle ilgili önemli bir detay var!

Sanatçı Biyografisi

(d. 1964, Freeport, Bahamalar) New York’ta yaşıyor ve çalışıyor. Performans heykel ve fotoğraf alanında yapıtlar üretir. Yapım aşamasından nihai ürüne geçişteki süreçlere odaklanan Antoni, yapıtlarında bazen bir bütün olarak bedenini, bazen de belli bir uzvunu kullanır. Çalışmalarında kendi bedeninden; ağzından, saçlarından, kirpiklerinden ve hatta tarama teknolojileri sayesinde beyninden faydalanarak performans sanatı ile heykel arasındaki ayrımı bulanıklaştırır.

Whitney Amerikan Sanatı Müzesi (Whitney Museum of American Art, New York), Modern Sanat Müzesi (MoMA, New York), San Francisco Modern Sanat Müzesi (San Francisco Museum of Modern Art), The Mattress Factory (Pittsburgh), Hirshhorn Müzesi ve Heykel Bahçesi (Hirshhorn Museum and Sculpture Garden, Washington, DC), The Reina Sofia (Madrid); İrlanda Modern Sanat Müzesi (Dublin); Magazsin 3 Handelshögskolan (Stockholm); Hayward Gallery (London), Sammlung Goetz (Münih) gibi pek çok önemli kurumda yapıtları sergilenmiştir. Whitney Bienali, Venedik Bienali, Johannesburg Bienali, Gwangju Bienali (Güney Kore), İstanbul Bienali, S.I.T.E. Santa Fe Bienali: Project 1 Bienali (New Orleans) ve Kochi-Muziris Bienali (Hindistan) gibi uluslararası bienallere katılmıştır. MoMA (New York), Whitney Amerikan Sanatı Müzesi (Whitney Museum of American Art, New York), İsrail Müzesi (Kudüs), Guggenheim Müzesi (New York), San Francisco Modern Sanat Müzesi (The San Franscisco Museum of Modern Art), Chicago Sanat Enstitüsü (Art Institute of Chicago), Hirshhorn Müzesi ve Heykel Bahçesi (Hirshhorn Museum and Sculpture Garden, Washington DC), Magasin 3 Stockholm Konsthall, Sammlung Goetz (Münih), New Museum, New York, Astrup Fearnley Modern Sanat Müzesi (Astrup Fearnley Museet for Moderne Kunst, Oslo) ve Los Angeles Çağdaş Sanat Müzesi (The Museum of Contemporary Art, Los Angeles) gibi müzelerin koleksiyonlarında eserleri yer alır.

Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar

Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar

Portreler, kaçınılmaz olarak toplumsal tanınmaya ve ideolojik değişikliklere tabidir. Bu alanda yer alan eserler, toplumsal cinsiyet ve ırka ilişkin kültürel uzlaşımların yanı sıra film yıldızlarının imajlarında işleyişte olan estetik stratejileri sorguluyor. 

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman’ın bu videoları doğrudan doğruya izleyiciyi muhatap alıyor. Ekranda beliren oyuncuların farklı şekillerde söyledikleri cümleler cevaplanması imkânsız varoluşsal sorulara dönüştükçe dinleyici kendini sorguda hissetmeye başlar. 

Stefan Hablützel Bana Bak!

Stefan Hablützel Bana Bak!

Bana Bak! “la Caixa” Çağdaş Sanat Koleksiyonu’ndan Portreler ve Diğer Kurmacalar sergimizle ilgili paylaşımlarımıza devam ediyoruz. Yazımız serginin “Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar” başlıklı bölümünde yer alan sanatçı Stefan Hablützel ve eseri “1962 – 1929” hakkında.