29,9 km Söyleşileri
“Akışa Karşı, Akıntıyla Beraber”

Çevrimiçi Söyleşi

8 Temmuz 2021 / 17:00

Istanbul Unbound: Environmental Approaches to the City (Bendine Sığmayan İstanbul: Kente Çevresel Yaklaşımlar), konferansı kapsamında düzenlenen 29,9 km başlıklı video programının etkinlikleri, “Akışa Karşı, Akıntıyla Beraber” videosunun söyleşisiyle devam ediyor. Bahar Topçu, Hilal Şenel’in ortak üretimi olan video çalışması, domuzların yaşam alanlarından en önemlisi olan Kuzey Ormanları’nın yanı sıra yüzerek vardıkları Rumeli Kavağı, Bebek ve Tophane gibi birbirinden farklı sosyo-ekonomik ve sosyo- kültürel dinamiklere sahip semtlerdeki karşılaşmalar üzerinden, kentin kıyılarından çeperine yayılmış hafriyat politikalarının kent dokusuna etkilerini görünür kılıyor. Etkinlikte, antropoloji, coğrafya, mimarlık ve sanat eleştirisi disiplinlerine temas eden ve şiddet ile afetin görsel ve mekânsal politikasını çalışan akademisyen Eray Çaylı’nın katılımıyla, videonun işaret ettiği konular tartışmaya açılacak. 

Videoyu Pera Müzesi Youtube kanalından izleyebilirsiniz:

Akışa Karşı, Akıntıyla Beraber

Zoom uygulaması üzerinden gerçekleştirilecek etkinliğin dili Türkçedir. Katılım için rezervasyon gereklidir.

Rezervasyon Formu

Eray Çaylı, Şiddet ve afetin mekânsal ve görsel politikasını, antropoloji, coğrafya, mimarlık ve sanat alanlarıyla temas halinde çalışan akademisyen. Bu konuları, yayınladığı birçok makalenin yanı sıra, Victims of Commemoration: The Architecture and Violence of Confronting the Past in Turkey ile İklimin Estetiği: Antroposen Sanatı ve Mimarlığı Üzerine Denemeler adlı monografiler ve eş-derleyiciliğini yaptığı Architectures of Emergency in Turkey: Heritage, Displacement and Catastrophe adlı kitapta da ele alıyor. 2015’te Bartlett School of Architecture, University College London’da tamamladığı mimarlık tarihi ve kuramı alanındaki doktorasını yapmak üzere 2011'de gittiği Londra’da halen yaşamakta ve çalışmakta. 2018'den beri çalışmakta olduğu London School of Economics and Political Science’ta şiddetin estetize edilme biçimleri ve ırkçılık üzerine yüksek lisans dersleri veriyor.

Bahar Topçu, 2010’da İstanbul Bilgi Üniversitesi Avrupa Birliği İlişkileri Bölümü’nden mezun olduktan sonra çalışma hayatına özel sektörde başladı. 2012’de Türkiye Yeşilleri ile tanıştıktan sonra hayatında pek çok şeyi değiştirmeye karar verdi. Bu kararlar sonucunda bugün artık bale/dans öğretmeni ve iklim aktivizminin performatif estetiği üzerine çalışan bir yüksek lisans öğrencisi. Performans sanatı üzerine çalışmaya devam etmeyi amaçlayan Topçu, feminist bir iklim aktivisti olarak farklı arayışlarını Yeşil Gazete’deki yazılarıyla paylaşıyor.

Hilal Şenel, 2012’de Koç Üniversitesi Kimya ve Biyoloji Mühendisliği Bölümü’nde başladığı lisans eğitimine, Sosyoloji anadalı, Medya ve Görsel Sanatlar yandalı ve Film ve Video Track programı ile devam etti. 2018 yılında çektiği ilk deneysel kısa filminden bu yana yapımcılık ve yönetmenliğin yanı sıra video işleri üretmeye devam etmektedir. Aynı zamanda havada akrobasi performansçısı, iklim, çevre, kadın hakları aktivisti ve köşe yazarıdır. Şeyler arasındaki ilişkileri

Kâhin Serenatları | Güneşe Serenatlar, Kornelia Binicewicz

Kâhin Serenatları | Güneşe Serenatlar, Kornelia Binicewicz

Yarına Notlar sergisinde yer alan, dansçı ve koreograf Amrita Hepi’nin Kâhin Serenatları projesi kapsamında, müzik profesyonelleri ile dinleyenleri harekete geçmeye teşvik eden çalma listeleri hazırladık. Serinin son çalma listesi Kornelia Binicewicz’in hazırladığı "Güneşe Serenatlar".

Gece Yarısı Hikâyeleri: Kırmızı Buton <br> Funda Özlem Şeran

Gece Yarısı Hikâyeleri: Kırmızı Buton
Funda Özlem Şeran

Çölde gece sakindi. Fareler bile ortalıkta yoktu. Karanlığın içinde birkaç LED yanıp sönüyor, dönüp duran bir fanın sesi sonsuz boşluğu dolduruyordu. Sessizliği bölen konuşma hiçbir yere varmıyor gibiydi.

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.