29,9 km Söyleşileri
“Akışa Karşı, Akıntıyla Beraber”

Çevrimiçi Söyleşi

8 Temmuz 2021 / 17:00

Istanbul Unbound: Environmental Approaches to the City (Bendine Sığmayan İstanbul: Kente Çevresel Yaklaşımlar), konferansı kapsamında düzenlenen 29,9 km başlıklı video programının etkinlikleri, “Akışa Karşı, Akıntıyla Beraber” videosunun söyleşisiyle devam ediyor. Bahar Topçu, Hilal Şenel’in ortak üretimi olan video çalışması, domuzların yaşam alanlarından en önemlisi olan Kuzey Ormanları’nın yanı sıra yüzerek vardıkları Rumeli Kavağı, Bebek ve Tophane gibi birbirinden farklı sosyo-ekonomik ve sosyo- kültürel dinamiklere sahip semtlerdeki karşılaşmalar üzerinden, kentin kıyılarından çeperine yayılmış hafriyat politikalarının kent dokusuna etkilerini görünür kılıyor. Etkinlikte, antropoloji, coğrafya, mimarlık ve sanat eleştirisi disiplinlerine temas eden ve şiddet ile afetin görsel ve mekânsal politikasını çalışan akademisyen Eray Çaylı’nın katılımıyla, videonun işaret ettiği konular tartışmaya açılacak. 

Videoyu Pera Müzesi Youtube kanalından izleyebilirsiniz:

Akışa Karşı, Akıntıyla Beraber

Zoom uygulaması üzerinden gerçekleştirilecek etkinliğin dili Türkçedir. Katılım için rezervasyon gereklidir.

Rezervasyon Formu

Eray Çaylı, Şiddet ve afetin mekânsal ve görsel politikasını, antropoloji, coğrafya, mimarlık ve sanat alanlarıyla temas halinde çalışan akademisyen. Bu konuları, yayınladığı birçok makalenin yanı sıra, Victims of Commemoration: The Architecture and Violence of Confronting the Past in Turkey ile İklimin Estetiği: Antroposen Sanatı ve Mimarlığı Üzerine Denemeler adlı monografiler ve eş-derleyiciliğini yaptığı Architectures of Emergency in Turkey: Heritage, Displacement and Catastrophe adlı kitapta da ele alıyor. 2015’te Bartlett School of Architecture, University College London’da tamamladığı mimarlık tarihi ve kuramı alanındaki doktorasını yapmak üzere 2011'de gittiği Londra’da halen yaşamakta ve çalışmakta. 2018'den beri çalışmakta olduğu London School of Economics and Political Science’ta şiddetin estetize edilme biçimleri ve ırkçılık üzerine yüksek lisans dersleri veriyor.

Bahar Topçu, 2010’da İstanbul Bilgi Üniversitesi Avrupa Birliği İlişkileri Bölümü’nden mezun olduktan sonra çalışma hayatına özel sektörde başladı. 2012’de Türkiye Yeşilleri ile tanıştıktan sonra hayatında pek çok şeyi değiştirmeye karar verdi. Bu kararlar sonucunda bugün artık bale/dans öğretmeni ve iklim aktivizminin performatif estetiği üzerine çalışan bir yüksek lisans öğrencisi. Performans sanatı üzerine çalışmaya devam etmeyi amaçlayan Topçu, feminist bir iklim aktivisti olarak farklı arayışlarını Yeşil Gazete’deki yazılarıyla paylaşıyor.

Hilal Şenel, 2012’de Koç Üniversitesi Kimya ve Biyoloji Mühendisliği Bölümü’nde başladığı lisans eğitimine, Sosyoloji anadalı, Medya ve Görsel Sanatlar yandalı ve Film ve Video Track programı ile devam etti. 2018 yılında çektiği ilk deneysel kısa filminden bu yana yapımcılık ve yönetmenliğin yanı sıra video işleri üretmeye devam etmektedir. Aynı zamanda havada akrobasi performansçısı, iklim, çevre, kadın hakları aktivisti ve köşe yazarıdır. Şeyler arasındaki ilişkileri

Bizans'ta Şifalı Bitkiler

Bizans'ta Şifalı Bitkiler

Bitkilere dair bilgi birikimi ve şifa uygulamaları yakın ilişki içindedir. Bazı köklerin toksik ve halüsinojenik doğası ve bunları koparmanın tehlikeleri, mitsel ya da büyülü bir nitelik ve güce sahip olmuştur.

Kendine Ait Bir Saha

Kendine Ait Bir Saha

Pera Film Altın Madalya: Sporda Kadın programı kapsamında 5Harfliler ile bir yazı dizisi sunuyor. Kendilerini; “kadın gündeminin peşinde, bağımsız bir internet sitesi” diye tanımlayan 5Harfliler bizim için hazırladıkları ilk yazılarında Yeni Nesil Kraliçeler: Bir Zanzibar Futbol Öyküsü belgeselini ele alıyor. Serinin bu ilk yazısı Denzi Deng’in kaleminden!

Dede, Baba, Oğul <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Dede, Baba, Oğul
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası adlı seride Çevik, Muray’ın çarpıcı fotoğraflarından yola çıkarak fotoğraftaki insanların dünyasını birer öykü ile anlatıyor.