29,9 km Söyleşileri
“Akışa Karşı, Akıntıyla Beraber”

Çevrimiçi Söyleşi

8 Temmuz 2021 / 17:00

Istanbul Unbound: Environmental Approaches to the City (Bendine Sığmayan İstanbul: Kente Çevresel Yaklaşımlar), konferansı kapsamında düzenlenen 29,9 km başlıklı video programının etkinlikleri, “Akışa Karşı, Akıntıyla Beraber” videosunun söyleşisiyle devam ediyor. Bahar Topçu, Hilal Şenel’in ortak üretimi olan video çalışması, domuzların yaşam alanlarından en önemlisi olan Kuzey Ormanları’nın yanı sıra yüzerek vardıkları Rumeli Kavağı, Bebek ve Tophane gibi birbirinden farklı sosyo-ekonomik ve sosyo- kültürel dinamiklere sahip semtlerdeki karşılaşmalar üzerinden, kentin kıyılarından çeperine yayılmış hafriyat politikalarının kent dokusuna etkilerini görünür kılıyor. Etkinlikte, antropoloji, coğrafya, mimarlık ve sanat eleştirisi disiplinlerine temas eden ve şiddet ile afetin görsel ve mekânsal politikasını çalışan akademisyen Eray Çaylı’nın katılımıyla, videonun işaret ettiği konular tartışmaya açılacak. 

Videoyu Pera Müzesi Youtube kanalından izleyebilirsiniz:

Akışa Karşı, Akıntıyla Beraber

Zoom uygulaması üzerinden gerçekleştirilecek etkinliğin dili Türkçedir. Katılım için rezervasyon gereklidir.

Rezervasyon Formu

Eray Çaylı, Şiddet ve afetin mekânsal ve görsel politikasını, antropoloji, coğrafya, mimarlık ve sanat alanlarıyla temas halinde çalışan akademisyen. Bu konuları, yayınladığı birçok makalenin yanı sıra, Victims of Commemoration: The Architecture and Violence of Confronting the Past in Turkey ile İklimin Estetiği: Antroposen Sanatı ve Mimarlığı Üzerine Denemeler adlı monografiler ve eş-derleyiciliğini yaptığı Architectures of Emergency in Turkey: Heritage, Displacement and Catastrophe adlı kitapta da ele alıyor. 2015’te Bartlett School of Architecture, University College London’da tamamladığı mimarlık tarihi ve kuramı alanındaki doktorasını yapmak üzere 2011'de gittiği Londra’da halen yaşamakta ve çalışmakta. 2018'den beri çalışmakta olduğu London School of Economics and Political Science’ta şiddetin estetize edilme biçimleri ve ırkçılık üzerine yüksek lisans dersleri veriyor.

Bahar Topçu, 2010’da İstanbul Bilgi Üniversitesi Avrupa Birliği İlişkileri Bölümü’nden mezun olduktan sonra çalışma hayatına özel sektörde başladı. 2012’de Türkiye Yeşilleri ile tanıştıktan sonra hayatında pek çok şeyi değiştirmeye karar verdi. Bu kararlar sonucunda bugün artık bale/dans öğretmeni ve iklim aktivizminin performatif estetiği üzerine çalışan bir yüksek lisans öğrencisi. Performans sanatı üzerine çalışmaya devam etmeyi amaçlayan Topçu, feminist bir iklim aktivisti olarak farklı arayışlarını Yeşil Gazete’deki yazılarıyla paylaşıyor.

Hilal Şenel, 2012’de Koç Üniversitesi Kimya ve Biyoloji Mühendisliği Bölümü’nde başladığı lisans eğitimine, Sosyoloji anadalı, Medya ve Görsel Sanatlar yandalı ve Film ve Video Track programı ile devam etti. 2018 yılında çektiği ilk deneysel kısa filminden bu yana yapımcılık ve yönetmenliğin yanı sıra video işleri üretmeye devam etmektedir. Aynı zamanda havada akrobasi performansçısı, iklim, çevre, kadın hakları aktivisti ve köşe yazarıdır. Şeyler arasındaki ilişkileri

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

1857’de Beyoğlu Postacılar Caddesi’nde “El Chark Societe Photograhic” adlı bir stüdyo açan levanten kökenli Pascal Sébah, 1860 yılında fotoğraf tekniğini iyi bilen ve bu alanda Paris’te çalışmalar yapmış A. Laroche adında bir Fransızla birlikte çalışmalarını sürdürmek üzere Rus Elçiliği’nin bitişiğindeki stüdyosuna taşınır...

Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar

Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar

Portreler, kaçınılmaz olarak toplumsal tanınmaya ve ideolojik değişikliklere tabidir. Bu alanda yer alan eserler, toplumsal cinsiyet ve ırka ilişkin kültürel uzlaşımların yanı sıra film yıldızlarının imajlarında işleyişte olan estetik stratejileri sorguluyor. 

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Kenti kuzeyden güneye bölen, iki kıtayı ayıran, İstanbul’u batılı ressamlar için çok özel kılan Boğaz, batılı ressamlar için kentin en pitoresk görünümlerini sunar. Kimi zaman, örneğin Ziem’in resimlerinde olduğu gibi masalsı bir İstanbul atmosferi yaratırken en önemli unsurlardan biri Boğaz’dır.