Kâhin Serenatları | Güneşe Serenatlar, Kornelia Binicewicz

15 Mart 2022

kahin seranatları

Yarına Notlar sergisinde yer alan, dansçı ve koreograf Amrita Hepi’nin Kâhin Serenatları projesi kapsamında, müzik profesyonelleri ile dinleyenleri harekete geçmeye teşvik eden çalma listeleri hazırladık. Serinin son çalma listesi Kornelia Binicewicz’in hazırladığı "Güneşe Serenatlar".

Üç hafta boyunca her Çarşamba saat 16.00’da yayınlanacak Kâhin Serenatları, uzakta da olsak beraber hareket edebilmek için bir çağrı.

Herkesi saat 16.00’da bu çalma listesini beraber dinlemeye davet ediyoruz.

Amrita Hepi Kâhin Serenatları’nda iş birliği yaptığı kişileri, dinleyenleri harekete geçmeye teşvik eden çalma listeleri hazırlamaya davet ediyor. Pandemi, arkadaşlarımızdan, ailemizden, toplumdan ve işyerlerimizden uzak kaldığımız bir dönemde internetin ve ücretsiz sosyal medya platformlarının insanlar arasındaki bağlantıyı sağlama işlevlerini ön plana çıkardı. Kâhin Serenatları’ndaki çalma listeleri dinleyicileri, her bir listenin yayınlandığı ortak deneyimlenen ana aktif olarak katılmaya, diğerleriyle bağlantı kurmaya ve başkalarının da o anda hareket etmelerini sağlamaya teşvik ediyor.

Dansın fizikselliği ve müziğin duyusal özellikleri, kapanmanın yalıtıcı koşullarına karşı gelen veya ondan sonra yeniden bağlantı kurmanın yollarına işaret eden bir bedenlenme deneyimi sunuyor. Eğer pandemi gelecekte var olmanın ve yaşamanın farklı yollarını tahayyül etme yolunu açtıysa, Kâhin Serenatları da ortak küresel toplumumuzu nasıl yeniden tahayyül edebileceğimize dair sanatsal bir yanıt sunuyor ve birbirimize bağlılığımızın önemini yeniden teyit ediyor.

Kornelia Binicewicz Hakkında

Kornelia Binicewicz AKA Ladies on Records, Polonya kökenli bir plak koleksiyoncusu ve kültür antropoloğu, Ladies on Records’ın kurucusu, DJ ve 60'lar, 70'ler ve 80'lerden kadın müzikleri keşfediyor. Kadınların yaptığı müziğe olan tutkusu onu Türkiye'ye getirdi. İstanbul yakınlarındaki adada yaşıyor, büyüleyici müzikler ve anlamlı hikayeler arayarak dünyayı dolaşıyor. Plakları araştırdığı ve sanatçılarla tanıştığı yıllar içinde eski Türk plak şirketlerinin arka kataloglarını da inceledi. Her ikisi de plak olarak yayınlanan "Türk Hanımları. Türkiye'den Kadın Şarkıcılar 1973 - 1988" (Epik İstanbul) ve "Uzelli Psychedelic Anadolu" (Uzelli) küratörlüğünü yaptı. Kornelia, multimedya müzik projeleri ve sergilerinin ("Bir Damla Şans", "Gurbette Hasret/ Özlem İçin Yakınlık") küratörlüğünü yapıyor, radyo istasyonları, müzik festivalleri için mixtape'ler, kısa notlar yazıyor (Pharaway Sounds için ("Selda Revisited") ve dünya çapında müzik/kültür dergileri için hikayeler yazıyor.

Kâhin Serenatları I İki Elli, Kübra Uzun

Kâhin Serenatları I İki Elli, Kübra Uzun

Yarına Notlar sergisinde yer alan, dansçı ve koreograf Amrita Hepi’nin Kâhin Serenatları projesi kapsamında, müzik profesyonelleri ile dinleyenleri harekete geçmeye teşvik eden çalma listeleri hazırladık. Serinin ilk çalma listesi Kübra Uzun’un hazırladığı "İki Elli".

Kâhin Serenatları I Güzel İnsanlar, Sarp Dakni

Kâhin Serenatları I Güzel İnsanlar, Sarp Dakni

Yarına Notlar sergisinde yer alan, dansçı ve koreograf Amrita Hepi’nin Kâhin Serenatları projesi kapsamında, müzik profesyonelleri ile dinleyenleri harekete geçmeye teşvik eden çalma listeleri hazırladık. Serinin ikinci çalma listesi Sarp Dakni’nin hazırladığı "Güzel İnsanlar". 

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.