Elektronik Köprüler
Elektronik Müziğin İslami Yüzü: Muslimgauze
Sühan Gürer

Konuşma

21 Şubat 2020 / 18:30

Pera Müzesi “Elektronik Köprüler” başlıklı konuşma ve performans serisiyle, bu kez elektronik müziğin etkileşime geçtiği diğer alanları keşfe çağırıyor!

İstanbul’da kurulan müzik kolektifi ÆVOM iş birliğiyle hayat geçirilen “Elektronik Köprüler”, teknoloji, edebiyat, sinema, çevre, psikoloji, sosyoloji, bilgisayar oyunları, politika, kentsel dönüşüm, doğa ve felsefe gibi elektronik müziğin beslendiği ve etkileşime geçtiği farklı mesele ve alanları odağına alıyor. Serinin Şubat ayı etkinliğinde Sühan Gürer ve İz (Elifnaz Koçak) elektronik müziğin İslami yüzünü müzikseverlerle buluşturuyor.

Alternatif günümüzde sıkça kullanılan bir kelime ve müzik de bundan payını alıyor. Müzigin geniş yelpazesinde bu tanımlamayı hakeden nadir isimlerden biri her anlamda alternatif ve muhalif Muslimgauze. Muslimgauze’un naif bir çıkışla başlayan bir deneysel müzikal yaşamının, insani bir isyanla o dönem Müslüman dünyasının problemlerinin ve uğradığı haksızlıklarin dile getirildiği bir projeye dönüşümünü ele alan konuşmanın ardından, lokal sahnenin önemli isimlerinden İz (Elifnaz Koçak) DJ kabininde yerini alıyor.

18:30     Konuşma
20:00     Performans

Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleştirilen konuşma ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır, yerler sınırlıdır. Konuşma Türkçedir.

Sühan Gürer, müzik yazarlığına 1997 yılında fanzinler aracılığıyla başladı. 2000 yılında Trendsetter dergisinde makale ve röportajlar yayınlamaya başlayan Gürer, Dinamo FM’de programcılık; 2002 yılında LiveIndigo dergisinde, 2003 yılında Kese Kağıdı ve Babylonist dergilerinde yazarlık yaptı. İlerleyen dönemlerde işlerinin yoğunluğu sebebiyle ağırlığı bloğuna (Proodos) ve radio programı ile aynı isme sahip olan web sitesine verdi (Dinleme Parkı). 2013 yılı itibariyle de düzenli yazmayı bıraktı.

ÆVOM nedir?
ÆVOM İstanbul’da kurulan, farklı mekânlarda kültür sanat ve müzik etkinlikleri gerçekleştiren sınırsız ve aidiyetsiz bir kolektiftir.

Bulanık Hatıralar <br> Andra Ursuta

Bulanık Hatıralar
Andra Ursuta

Dışsal tarihsel gerçeklikler ile evin içsel mekânı arasında bir bağlantı vardır. Mimari, kişisel eşyalar, tasarım ve işlevsel düzenlemeler ve planlar: Tüm bunlar özgün kişisel tarihleri ve politik uğrakları yansıtır. 

Araba Sevdası Yahut Hikâyenin Aslı <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Araba Sevdası Yahut Hikâyenin Aslı
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. 

Venedik balyosunun Topkapı Sarayı’na kabulü

Venedik balyosunun Topkapı Sarayı’na kabulü

1699’dan 1737’deki ölümüne kadar İstanbul’da yaşayan Valenciennes’li ressam Jean-Baptiste Vanmour’un eserleri arasında Avrupalı elçilerin kabul törenlerini betimleyen seriler özel bir yere sahiptir.