Tüm Zamanlara, Tüm Üzgün Taşlara

Video Yerleştirme

5 Eylül - 24 Kasım 2019

Pera Müzesi, Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu sergi salonunda koleksiyondan esinlenen Tüm Zamanlara,Tüm Üzgün Taşlara başlıklı güncel bir video yerleştirme sunuyor. Sanatçı Nicola Lorini tarafından gerçekleştirilen, kütle birimi kilogramın tanımının değişmesi ve İnternetin teorik kütlesinin hesaplanması gibi yakın zamanda gerçekleşen önemli gelişmeleri merkezine alan yerleştirme, ziyaretçileri koleksiyonda çizgisel olmayan bir yolculuğa çıkarıyor.

Materyal üretimi ve bilgi akışının yorumlanması arasındaki gerilime odaklanan Tüm Zamanlara,Tüm Üzgün Taşlara, süregelen düşünce modellerini sorgulayarak antroposen sonrası zaman ve tarih anlayışına yakından bakmayı hedefliyor. Dijitalin yükselişiyle birer kavram veya standart haline gelen gündelik objelerin veya maddelerin artık soyut kavramlar üzerinden tanımlanmasından yola çıkarak video ve sesi odağına alan yerleştirme, kum, silikon ve kemik gibi farklı materyallerden yapılan heykellerden oluşuyor.

Bu video yerleştirme Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri sergi galerisinde, müzenin açık olduğu saatler arasında izlenebilir.

Nicola Lorini hakkında
Nicola Lorini (Como, 1990), Milano ve Londra’da yaşıyor ve çalışıyor. Central Saint Martins Sanat ve Tasarım Koleji’nde Güzel Sanatlar eğitiminin yanı sıra Politecnico di Milano ve Utrecht Sanat Okulu’nda ürün tasarımı eğitimini tamamladı. Yakın zamanda Warburg Enstitüsü, Londra; British Museum, Londra; UAL, Londra ve Tokyo Sanat Üniversitesi için projeler gerçekleştirdi. Son dönemde katıldığı solo ve grup sergileri: Cold Stories, Rehearsal, Milano; Insonne, Sonnenstube, Lugano; Placido, Dimora Artica, Milano; Stand By Me, Pelagica, Milano; Bonis Bona, Malis Mala, t-space, Milano; Ben Tanıdık Bir Yabancı, Adana Arkeoloji Müzesi, Adana; Take Me Out, 97 Graham Road, Londra; Metadata, Lethaby Gallery, Londra; Annihilation Event (prototype), Tate Modern Switch House, Londra; Taiyr, ex chiesa di San Pietro in Atrio, Como; Complex Topography, Ritsurin Garden, Takamatsu. 

Padişahın Emriyle

Padişahın Emriyle

Resimde Żmurko bir harem odasının egzotik imgesini, parlayan kumaşlar, saçılmış mücevherlerle birlikte sunuyor, burayı “padişahın emriyle” öldürülmüş bir odalığın heykeli andıran güzel bedeni için bir dekor olarak kullanıyor. 

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize. 

Sıçan Kabilesi  <br> Sim Chi Yin

Sıçan Kabilesi
Sim Chi Yin

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor.