Ahu Antmen

Sergi Turu

21 Ocak 2016 / 19:00

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü kapsamında serginin küratörü Ahu Antmen bir tur gerçekleştiriyor.

Ahu Antmen hakkında

Ahu Antmen İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden mezun oldu. Yüksek lisansını 20. yüzyıl sanatı üzerine Londra Üniversitesi Goldsmiths College’de, Türk Sanatında Yeni Arayışlar konulu doktora tezini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde tamamladı. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde ve Sabancı Üniversitesi Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi’nde öğretim üyesi olan Antmen, 20. Yüzyıl Sanatı, Sanat Eleştirisi ve Kuramı, Çağdaş Sanat Pratiği ve Çağdaş Türk Sanatı konusunda dersler vermektedir. Yayımlanmış çalışmaları arasında Kimlikli Bedenler, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Ali Teoman Germaner ve Hale Tenger monografileri ile editörlüğünü yaptığı Sanat/Cinsiyet: Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri kitapları bulunmaktadır.

Kontenjanımız dolmuştur. İlginize teşekkür ederiz.

Rehberli Tur Ücreti: 30 TL
(Pera Müzesi Dostları için ücretsiz)   
Tura katılmak için resepsiyon@peramuzesi.org.tr e-posta adresinden veya (0)212 334 99 24 numaralı telefondan rezervasyon yaptırmanızı rica ederiz.

Süreli Sergi

Üryan, Çıplak, Nü

Üryan, Çıplak, Nü sergisi, yüzyıl başında gizli saklı ve tek tük, Cumhuriyet dönemindeyse yoğun olarak üretilen nü resimlerin izini sürerken, Osmanlı’dan Cumhuriyet’e uzanan zihniyet dönüşümünün sanata yansıyan yönlerini bugünün penceresinden göstermeyi amaçladı. 

Üryan, Çıplak, Nü

İstiap Haddi

İstiap Haddi

Pera Müzesi, Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’ndan esinlenen Tüm Zamanlara, Tüm Üzgün Taşlara başlıklı güncel video yerleştirmesinden hareketle, sanatçılar Nicola Lorini, Gülşah Mursaloğlu ve Muğlak Standartlar Enstitüsü’nün (Avşar Gürpınar, Cansu Cürgen) katıldığı bir konuşma gerçekleştirdi. Yerleştirmeden hareketle ölçme, hesaplama, standart oluşturma, zaman ve değişim konularını tartışmaya açan bu ilham verici konuşmadan kısa bir bölüm paylaşıyoruz!

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Yüz Yüze

Yüz Yüze

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.