Alistair Hicks ve Nilbar Güreş
Zaman Değişmeli

Küratör ve Sanatçı ile Sergi Turu

12 Şubat 2019 / 19:00

Pera Müzesi, jeopolitik bağlamda kontrol altında tutulan zaman algımızı sorgulayan Zaman Değişmeli sergisini, küratörü Alistair Hicks ve sanatçı Nilbar Güreş ile gezmeye davet ediyor!

Sergi, üç farklı coğrafyadan; Çin, Türkiye ve Hindistan’dan sanatçıların çizim, video, fotoğraf, yerleştirme ve yeni medya çalışmaları ile zaman kavramına dair farklı düşünce alanları içeriyor.

Alistair Hicks “Küresel Sanat Pusulası” (Yapı Kredi Yayınları, 2015) ve Ali Kazma’ya odaklanan “A Voyage around Our Minds” (The Museum for New Art, Freiburg, 2017) kitaplarının yazarı. Uzun süre Deutsche Bank sanat koleksiyonunun şef küratörlüğünü yaptı. “School of London” (Londra Okulu), “New British Art in the Saatchi Collection” (Saatchi Koleksiyonu’ndaki Yeni Britanya Sanatı), “Contemporary Art at Deutsche Bank” (Deutsche Bank’ta Çağdaş Sanat) kitaplarının yazarı.

Nilbar Güreş (1977, İstanbul) Çalışmalarında mizahi bir üslupla kadın kimliği, kadının rolü, kadınlar, evleri ve kamusal alan arasındaki bağları ve kadınlar arasındaki ilişkileri araştırır. Resim, kolaj, video, performans, fotoğraf ve buluntu objelerinde Müslüman kadının Avrupa’daki imgesi, ırkçılık ve günümüzde mülteci olmanın anlamı gibi meselelere odaklanır. Sanatçı için projelerini geliştirdiği yer kadar orada yaşayan insanlarla ve onların çok yönlü kültürleriyle kişisel etkileşimde olmak belirleyicidir. Güreş’in 2019 yılında katılacağı grup sergileri arasında Ecology of Darkness (Savy Contemporary, Almanya), BODY (Austrian Cultural Forum, Almanya) ve Still Burning (Varberg Konsthall, İsveç) yer alıyor.

Süreli Sergi

Zaman Değişmeli

Zaman Değişmeli sergisi, jeopolitik bağlamda kontrol altında tutulan zaman algımızı sorguladı. Sergide yer alan üç sanatçı, bugün pek çok sistem tarafından dayatılan çizgisel zaman anlayışına alışılagelmişin dışında bir bakış sundu.

Zaman Değişmeli

Bir Hançer Tarihi

Bir Hançer Tarihi

Manzaralar, baskılar ve illüstrasyonlar yapan Henryk Weyssenhoff, yaratıcı enerjisinin büyük bölümünü Belarus’un, Litvanya’nın ve Samogitya’nın gerçekçi manzaralarını yapmaya harcadı. 

Kapriçyolar

Kapriçyolar

1729 tarihli Akademi Sözlüğü’nde kapris şöyle tanımlanıyordu: “düşünceden (niyetten) yola çıkarak oluşturulmuş, genellikle olağan ve yaygın kurallara uymayan yargı. 

Gece Yarısı Hikâyeleri: Retro Rüyalar Oteli <br> Doğu Yücel

Gece Yarısı Hikâyeleri: Retro Rüyalar Oteli
Doğu Yücel

Benden beklemiyordu bunu. Ben de o gün o anda evlilik kararı alacağımızı beklemiyordum. Birden bire ama tamamen de günümüze uygun olup bitti her şey. Evlilik fikri aynı anda aklımızdan geçmiş, aynı anda gülümsemiş, aynı anda gözümüzü kapatıp aynı anda gözümüzü açmıştık.