Beth McKillop
"Çin'de Mürekkep"

Konuşma

26 Nisan 2019

Pera Müzesi’nin düzenlediği Mürekkepten: Çin Güncel Sanatından Yorumlamalar sergisi kapsamında, sergi kataloğuna da yazısıyla katkıda bulunan akademisyen ve küratör Beth McKillop, “Çin’de Mürekkep” başlıklı bir konuşma gerçekleştiriyor.

Mürekkep 20. yüzyıldan önce Çin’in eğitimli insanlarının görsel ve yazılı kültüründe hep merkezi bir rol oynamıştır. Ülkenin uzun tarihi boyunca hazırlanmış ve karıştırılmış, saklanmış ve üzerine titrenmiş, ödüllendirilmiş ve koleksiyonu yapılmıştır. Birbirini izleyen yazar ve sanatçı kuşakları mürekkeple yazı yazıp resim yapmış, onu kişisel ifadenin en doğal aracı olarak görmüşlerdir. Çağımızda hala klasik tarzda iş üreten pek çok geleneksel sanatçı var, ayrıca mürekkebin malzemesi ve ruhani nitelikleriyle yeni olasılıkları keşfetmek adına yeni medya alanında çalışan sanatçılara rastlıyoruz.

Konuşma, Çin’deki mürekkebin fiziksel özelliklerini inceleyecek, modern-öncesi zamanlarda yapım ve kullanım biçimleri üzerine düşünceler sunuyor. Çin’in geçmişte farklı zamanlarda yapılmış mürekkeplerin fiziksel özelliklerine, günümüze kalmış bazı çarpıcı mürekkep bloğu örneklerine ve ayrıca onları çevreleyen hikâyeler ve anekdotlara bakarak sergide gösterilen 21. yüzyıl sanatçılarının yapıtlarına dair tarihsel bir bağlam sunuyor.

Beth McKillop
Beth McKillop kariyerine British Library’de Çin ve Kore Koleksiyonları küratörü olarak başladı. 2004’te Victoria ve Albert Müzesi Asya Departmanı’nın Koleksiyon sorumlusu oldu, ardından Koleksiyonlar ve Müze’nin Direktör Yardımcısı pozisyonunda çalıştı. 2016’dan bu yana Müze’de kıdemli araştırma görevlisi olarak çalışıyor ve Londra Üniversitesi’nin Oryantal ve Afrika Çalışmaları bölümünde ders veriyor.

Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleştirilen etkinlik ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır, yerler sınırlıdır. Konuşma dili İngilizce olup, Türkçe simultane çeviri yapılacaktır.

Mürekkepten

Mürekkep resim geleneğinin farklı yorumlarına odaklanan Mürekkepten: Çin Güncel Sanatından Yorumlamalar sergisi, çalışmalarını Çin’de sürdüren 13 sanatçının yapıtlarını bir araya getirdi.

Mürekkepten

Sanatta Venüs

Sanatta Venüs

José Sancho, yarattığı kadın gövdelerinin şehvetli niteliğini gizlemek bir yana, ön plana çıkarır. Bu gövdeler önden simetriktir, fakat yandan bakıldığında içbükey ve dışbükey formların oluşturduğu zıtlık eserlere hareketlilik katar. 

Saraybosna Günlükleri

Saraybosna Günlükleri

Mersad Berber: Bir Bosna Alegorisi sergimiz, Bosna-Hersek sanatının 20. yüzyılın ikinci yarısındaki en önemli temsilcilerinden Mersad Berber’in sanatına odaklanıyor.

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.