Mürekkepten

Çin Güncel Sanatından Yorumlamalar

11 Nisan - 28 Temmuz 2019

Mürekkep resim geleneğinin farklı yorumlarına odaklanan Mürekkepten: Çin Güncel Sanatından Yorumlamalar sergisi, çalışmalarını Çin’de sürdüren 13 sanatçının yapıtlarını bir araya getirdi. Sanatçıların sergide yer alan çalışmaları, kâğıt, fırça ve mürekkep gibi geleneksel malzemelerin kullanımından öte mürekkebin kültürel ruhunu taşıyordu.

Çalışma pratiklerindeki deneysel formlar, sanatçıların günümüz kültürel bağlamında mürekkep geleneğini nasıl yeniden ele aldığını ve bu güçlü geleneği nasıl zenginleştirdiğini vurguluyordu.

Küratörlüğünü Karen Smith’in yaptığı sergideki yapıtlar, manzaralar, doğal formlar, doğadan alınmış tekil veya karşılaştırmalı öğeler ve kaligrafinin rolü gibi mürekkep resminin alışılageldik konularını yansıtıyordu. Sanatçılar, mürekkebin temel değeri ve en süregelen ezoterik özelliği olan ruhunu yansıtırken, hiçbiri mürekkep sanatçısı olma iddiasında değildi. Mürekkebin ruhani ve estetik varoluşunu kültürel bir metafor, felsefi bir sistem olarak kullanıyor, günümüze uyarlıyor, manipüle ediyor veya yapı söküme uğratıyorlardı. Mürekkebe, fiziksel dünya ve mekânının bedenle olan ilişkisini anlamanın bir yolu olarak bakıyorlardı. Uzun uygarlık tarihi boyunca Çin kültürünün dinamik nabzı olmuş mürekkebe dair gelecek olasılıklara katkıda bulunuyorlardı.

Sanatçılar: Xu Bing, Chen Haiyan, Jian-Jun Zhang, Xing Danwen, Luo Yongjin, Sun Yanchu, Qiu Anxiong, Li Ming, Xu Hongming, Chen Guangwu, Liang Wei, Zhou Fan, Tang Bohua

Mürekkepten

Mürekkepten

Mürekkep resim geleneğinin farklı yorumlarına odaklanan Mürekkepten: Çin Güncel Sanatından Yorumlamalar sergisi, çalışmalarını Çin’de sürdüren on üç sanatçının yapıtlarını bir araya getiriyor. Çalışma pratiklerindeki deneysel ifade formları, sanatçıların günümüz kültürel bağlamında mürekkep geleneğini yeniden ele alırken bu güçlü geleneği nasıl zenginleştirdiklerini vurguluyor.

Beth McKillop <br>"Çin'de Mürekkep"

Beth McKillop
"Çin'de Mürekkep"

Pera Müzesi’nin düzenlediği Mürekkepten: Çin Güncel Sanatından Yorumlamalar sergisi kapsamında, sergi kataloğuna da yazısıyla katkıda bulunan akademisyen ve küratör Beth McKillop, “Çin’de Mürekkep” başlıklı bir konuşma gerçekleştiriyor.

Xu Bing <br>Arka Plan Hikâyesi: Yaz Dağları

Xu Bing
Arka Plan Hikâyesi: Yaz Dağları

Pera Müzesi’nin düzenlediği “Mürekkepten: Çin Güncel Sanatından Yorumlamalar” sergisinde Arka Plan Hikayesi: Yaz Dağları (2018) adlı yerleştirmesi ile yer alan sanatçı Xu Bing, sanatsal pratiğine dair bir konuşma gerçekleştiriyor.

"Mürekkepten" <br> Karen Smith, Tang Bohua, Jian-Jun Zhang, Zhou Fan

"Mürekkepten"
Karen Smith, Tang Bohua, Jian-Jun Zhang, Zhou Fan

Pera Müzesi’nin düzenlediği Mürekkepten: Çin Güncel Sanatından Yorumlamalar sergisi kapsamında, küratör Karen Smith, sergide yer alan sanatçılardan Tang Bohua, Jian-Jun Zhang ve Zhou Fan ile sergide yer alan yapıtları üzerine bir söyleşi gerçekleştiriyor.

Video

Çin Sineması Zamanı

Çin Sineması Zamanı, işitsel, arşivsel ve kişisel alanlara eğilen film yelpazesiyle Çin sinemasının önemli seslerini, hikayelerini, mekanlarını, etkilerini ve motivasyonlarını birbirleriyle sıkı sıkıya örtüşen karelerde tanımlıyor.

“Döküntü Müzesi”  <br> Dayanita Singh

“Döküntü Müzesi”
Dayanita Singh

 Dayanita Singh, izleyicileri çok defa bir sergi ortamı dahilinde fotografik dokümanları bir araya getirmeye veya yeniden şekillendirmeye davet ederek bu ortak tarihi araştırıyor.

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize. 

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman’ın bu videoları doğrudan doğruya izleyiciyi muhatap alıyor. Ekranda beliren oyuncuların farklı şekillerde söyledikleri cümleler cevaplanması imkânsız varoluşsal sorulara dönüştükçe dinleyici kendini sorguda hissetmeye başlar.