Cennet Gibiydi, Maalesef (Tiyatro diye bir şey yok)

Performans

2 Mart 2024 / 18.00

Pera Müzesi, Suna ve İnan Kıraç Vakfı Kütahya Çini ve Seramikleri Koleksiyonu’ndan yola çıkan ve hafıza ile gelecek tahayyülleri arasındaki bağları güncel yapıtlar aracılığıyla araştıran Gelecek Hatıraları sergisi kapsamında Cennet Gibiydi, Maalesef başlıklı performansı sunuyor.

Günümüz dünyasını değerlendirebilmek için “geçmiş”in heyecan verici potansiyeline bakan araştırma performansı, nasıl ortaya çıktığına odaklanarak tiyatro kavramını yeniden şekillendiriyor ve dünyayı değiştirip değiştiremeyeceğini sorguluyor. Antroposen'e girerken, gelecekte ne olacağına dair cevaplar sunabilecek kuir ve kesişimsel bir ütopya tahayyül ediyor. 

Ürdünlü trans oyun yazarı ve tiyatro yapımcısı Raphael Amahl Khouri‘nin yazdığı ve sanatçı Myrto Stampoulou ile beraber gerçekleştirdiği, Kasım 2023’te Belfast’ta düzenlenen Outburst Festivali için özel olarak hazırlanan ve yapım aşamasında olan Cennet Gibiydi, Maalesef performansı, İstanbul’da ilk kez sahneleniyor.

Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleşecek performansın dili İngilizcedir. Etkinlik ücretsizdir, rezervasyon alınmamaktadır. 18 yaş üzeri seyirciler için uygundur.

Süreli Sergi

Gelecek Hatıraları

Nesnelerin yardımıyla hatırlananlara odaklanan sergi, güncel yapıtlar aracılığıyla hafıza ile gelecek tahayyülleri arasında kurulan bağları araştırıyor. Hatıra olarak alınan, belli bir yer ve zamanı hatırlatan veya koleksiyonu yapılan nesnelerin kültürel ve sembolik değeri ve anlamı, kişisel yolculuklarla bölgenin hafızasını birbirine örüyor. Geçmişe nostaljik bir bağlılık yerine geleceği nasıl hatırlayacağımız hakkında düşünmeyi öneriyor ve hafızanın gelecek odaklı işlevlerine eğiliyor.

Gelecek Hatıraları

Paula Rego İstanbul’da!

Paula Rego İstanbul’da!

Biz, yani ben ve okul arkadaşlarımdan bazıları, Paula Rego’yu biliyorduk. İtiraf etmeliyim, ben Rego’nun nereli olduğunu bilmiyordum, Portekiz’in Avrupa’nın neresinde yer aldığını da.

Bir Eşya Toplantısının Gayrı Resmi Tutanağı

Bir Eşya Toplantısının Gayrı Resmi Tutanağı

Grayson Perry bu çömlekte cansız nesnelerin, özellikle de alışveriş merkezlerinden satın aldığımız nesnelerin, kanepelerin, meyve suyu sıkacaklarının ve pahalı temizlik araçlarının dile gelip, hakkımızda tam olarak ne düşündüklerini bize söylediklerini hayal ediyor. 

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Müzik ve Eğlence

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Müzik ve Eğlence

Batılı ressamların Osmanlı konulu iç mekanda geçen gündelik yaşam resimlerine baktığımızda müzikli eğlenceler yaşama dair önemli bir detay olarak dikkat çeker. Bazen de tek figürlü resimlerde sadece müzik yapan kadınlar betimlenmiştir.