Falname
CANAN

Performans

24 Kasım 2020 - 13 Ocak 2021

Minyatür 2.0: Güncel Sanatta Minyatür sergisinde,1 MayısAdemler ve HavvalarGüzel ve Çirkin (Aslan ve Ceylan)İbretnüma ve Falname başlıklı işleriyle yer alan CANAN, İslam mitolojisindeki karakterlerden etkilenerek hazırladığı 71 adet minyatürden oluşan Falname’den yola çıkarak bir performans gerçekleştiriyor. Fal bakma eylemini katılımcı bir performans alanı olarak tahayyül eden sanatçı, izleyici ile diyalog halinde gerçekleştireceği Falname performanslarında, bir ritüel olarak fal bakmayı oyunsu bir deneyime dönüştürüyor ve  şöyle diyor: “Fal bakma ritüeline sadık kalarak dilediği zamanda kartları farklı açılımlara göre dağıtan falcı, gördüğü resimlerden danışan kişiye bir yorum/fal kehaneti çıkarabilir. Sanat yapıtını okumak, hissetmek, analiz etmek aslına bakılırsa aynı fal bakmak gibi şekillerden, renklerden anlam çıkartarak umut duymayı beraberinde getirir. Zihnimiz, geçmişin deneyimleri ve geleceğin hayalleri ile şimdiyi oluşturur. Geçmişin negatif deneyimlerinde boğulmadan, geleceğin kaygılarına takılmadan pozitif baktığımızda hayallerimizi gerçekleştirmek mümkündür.”

Tarot kartı seti olarak sınırlı sayıda yeniden üretilen Falname serisi, Pera Müzesi’nde satışa sunuluyor.

Türkçe gerçekleşecek performansa ziyaretçiler Pera Müzesi giriş bileti ile katılabilir. Katılımcı sayısı sınırlıdır, rezervasyon gereklidir.

Süreli Sergi

Minyatür 2.0

Minyatür sanatının güncel yorumlarına odaklanan sergi, Türkiye, İran, Pakistan, Suudi Arabistan, Azerbaycan gibi farklı ülkelerden 14 sanatçının eserlerini bir araya getirdi.

Minyatür 2.0

“Bedenim benim heykelimdir”  <br> Louise Bourgeois

“Bedenim benim heykelimdir”
Louise Bourgeois

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Bir Hançer Tarihi

Bir Hançer Tarihi

Manzaralar, baskılar ve illüstrasyonlar yapan Henryk Weyssenhoff, yaratıcı enerjisinin büyük bölümünü Belarus’un, Litvanya’nın ve Samogitya’nın gerçekçi manzaralarını yapmaya harcadı. 

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni, 1990’larda, kimlik inşası meselesine odaklanmaya başladı. Yala ve Sabunla isimli yapıtını, klasik heykel geleneğine uygun olarak, doğrudan kendi bedeninden aldığı kalıptan yola çıkarak yaptı. Bu büstleri sıra dışı kılan ise, sabun ve çikolata gibi tüketim maddelerinden yapılmış olmaları.