Falname
CANAN

Performans

24 Kasım 2020 - 13 Ocak 2021

Minyatür 2.0: Güncel Sanatta Minyatür sergisinde,1 MayısAdemler ve HavvalarGüzel ve Çirkin (Aslan ve Ceylan)İbretnüma ve Falname başlıklı işleriyle yer alan CANAN, İslam mitolojisindeki karakterlerden etkilenerek hazırladığı 71 adet minyatürden oluşan Falname’den yola çıkarak bir performans gerçekleştiriyor. Fal bakma eylemini katılımcı bir performans alanı olarak tahayyül eden sanatçı, izleyici ile diyalog halinde gerçekleştireceği Falname performanslarında, bir ritüel olarak fal bakmayı oyunsu bir deneyime dönüştürüyor ve  şöyle diyor: “Fal bakma ritüeline sadık kalarak dilediği zamanda kartları farklı açılımlara göre dağıtan falcı, gördüğü resimlerden danışan kişiye bir yorum/fal kehaneti çıkarabilir. Sanat yapıtını okumak, hissetmek, analiz etmek aslına bakılırsa aynı fal bakmak gibi şekillerden, renklerden anlam çıkartarak umut duymayı beraberinde getirir. Zihnimiz, geçmişin deneyimleri ve geleceğin hayalleri ile şimdiyi oluşturur. Geçmişin negatif deneyimlerinde boğulmadan, geleceğin kaygılarına takılmadan pozitif baktığımızda hayallerimizi gerçekleştirmek mümkündür.”

Tarot kartı seti olarak sınırlı sayıda yeniden üretilen Falname serisi, Pera Müzesi’nde satışa sunuluyor.

Türkçe gerçekleşecek performansa ziyaretçiler Pera Müzesi giriş bileti ile katılabilir. Katılımcı sayısı sınırlıdır, rezervasyon gereklidir.

Süreli Sergi

Minyatür 2.0

Minyatür sanatının güncel yorumlarına odaklanan sergi, Türkiye, İran, Pakistan, Suudi Arabistan, Azerbaycan gibi farklı ülkelerden 14 sanatçının eserlerini bir araya getirdi.

Minyatür 2.0

Louis Isadore Kahn (1901-1974)

Louis Isadore Kahn (1901-1974)

Louis I. Kahn, 1901 yılında, tüm yaşamını geçireceği, çalışacağı, âşık olacağı ve yaşama veda edeceği Philadelphia’dan uzakta, Rusya’nın Pärnu kentinde Yahudi bir aileye doğar. Beş yaşındayken ailesiyle birlikte Amerika’ya göç ederler.

Stephen Chambers "Büyük Ülke"

Stephen Chambers "Büyük Ülke"

Kraliyet Sanat Akademisi, Stephen Chambers’a Ana Galeriler’in Weston Salonları’nda düzenlenecek, temalı bir sergi için yeni işler üretme fırsatı sunduğunda sanatçı baskıya ve onun sunduğu imkânlara yöneldi.

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.