İmhanın Ötesinde Gazze

Söyleşi

15 Aralık 2024 / 14.45

Forensic Architecture'in kurucusu ve yöneticisi Eyal Weizman, Filistinli sanatçı Basma Al-Sharif'le birlikte Gazze'de 14 aydır aralıksız devam eden soykırımı konuşuyor. İki konuk, İsrail'in Gazze'de işlediği soykırımın, yerleşimci sömürgeciliğin ve askeri işgal rejiminin işleyişini disiplinler arası merceklerden inceliyor.

Gazze Şeridi'nin İsrail tarafından önce bir "açıkhava hapishanesi" olarak inşası ardından yıkımı, mimari ve sanatsal açılardan nasıl yorumlanabilir? Forensic Architecture'ın vakaları titiz biçimde somutlaştırma çabası ile sanatın çağrışımcı soyutlaması nerede buluşuyor? Gazze'yi ağır mağduriyeti üzerinden istisnai bir vaka olarak ele almak, onun çok katmanlı toplumunun canlı gerçekliğini görünmez kılma riskine yol açabilir mi? Ve şiddetin iki farklı pratik tarafından görselleştirilmesi, imhanın ötesine geçerek özgürlük ve umudu tasavvur etmeye nasıl katkı sağlayabilir? 

Çığır açan ekibiyle soykırımın sağlam bir kaydını oluşturan Eyal Weizman ve Gazze kökenli sanatçı Basma Al-Sharif bu zorlu sorular üzerinde duruyor.

Etkinlik, Hangi İnsan Hakları? Film Festivali kapsamında Pera Müzesi Oditoryumu'nda ücretsiz olarak gerçekleşecektir. Etkinlikte İngilizce-Türkçe simultane çeviri yapılacaktır. Rezervasyon alınmamaktadır.

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Narın Rengi’nin yönetmeni Sergey Parajanov, Gürcistan’ın Tiflis şehrinde doğmuş olsa da, aslen Ermeni’ydi. Sayat-Nova ile kendini ruhen yakın hisseden Parajanov, çok sayıda kültüre ev sahipliği yapan Transkafkasya ile arasındaki bağ sebebiyle, ozanın yaşamını beyaz perdeye aktaracak ideal sanatçı olduğuna inanıyordu

Esir Sultan

Esir Sultan

Yunanlıların Türk boyunduruğunu kırmak için yürüttükleri savaş Avrupa tarafından yakından takip ediliyordu. Romantizmin hakim olduğu bu çağda, Yunanistan’ın çevresinde 1821 ile 1832 arasında gelişen olaylar ulusal bağımsızlık mücadelesinin bir sembolü haline gelmişti. 

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

1857’de Beyoğlu Postacılar Caddesi’nde “El Chark Societe Photograhic” adlı bir stüdyo açan levanten kökenli Pascal Sébah, 1860 yılında fotoğraf tekniğini iyi bilen ve bu alanda Paris’te çalışmalar yapmış A. Laroche adında bir Fransızla birlikte çalışmalarını sürdürmek üzere Rus Elçiliği’nin bitişiğindeki stüdyosuna taşınır...