Melez Kimlikler
Esra Aliçavuşoğlu, Huma Kabakcı, Erinç Seymen,
Güneş Terkol

Söyleşi

2 Mart 2016 / 19:00

Anı ve Süreklilik: Huma Kabakcı Koleksiyonu’ndan Bir Seçki sergisi kapsamında eş küratör Esra Aliçavuşoğlu moderatörlüğünde, eş küratör ve koleksiyoner Huma Kabakcı ile sanatçılar Erinç Seymen ve Güneş Terkol, 2 Mart Çarşamba günü 19:00’da “Melez Kimlikler” isimli bir söyleşiyle bir araya geliyor.

Kimlik, günümüz sanatçılarının üzerine en çok düşündüğü ve çözümlediği kavramların başında gelmekle birlikte Huma Kabakcı Koleksiyonu’nun özellikle 2. kuşak seçimlerinin de ana eksenlerinden birini oluşturuyor. Coğrafi ve kültürel kimliğin, etnik ötekinin, cinsel ve kültürel kodların bir sorunsal olarak ele alındığı bu konuşmada, kavram sanatçının, koleksiyonerin ve sanat tarihçisinin bakış açıları ile irdelenecek.

Etkinlik ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadıryerler sınırlıdır.

Süreli Sergi

Anı ve Süreklilik

Sistemli ve bilinçli bir biçimde sanat yapıtı toplamak, köklerini Helenistik dönemden itibaren izleyebildiğimiz bir olgu… Hem uygarlık tarihi hem de sanat tarihinin çeşitli evrelerinde değişime ve dönüşüme uğrayan koleksiyonerlik, arka planında tutku, sahip olma dürtüsü, itibar, estetik kaygı ve ideoloji gibi pek çok farklı kavramı akla getirir. 

Anı ve Süreklilik

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni, 1990’larda, kimlik inşası meselesine odaklanmaya başladı. Yala ve Sabunla isimli yapıtını, klasik heykel geleneğine uygun olarak, doğrudan kendi bedeninden aldığı kalıptan yola çıkarak yaptı. Bu büstleri sıra dışı kılan ise, sabun ve çikolata gibi tüketim maddelerinden yapılmış olmaları.

Birbirini anlamak mümkün mü? <br>  Berlinde De Bruyckere

Birbirini anlamak mümkün mü?
Berlinde De Bruyckere

İki insan figüründen oluşan heykelde, figürler sanki aralarında fısıldaşıyormuş gibi, birbirine dolanmış ya da iyice eğilmiş halde, başlarından aşağı sarkan çiçek desenli bir battaniyenin altında dikilmektedir. 

Niko Pirosmani

Niko Pirosmani

“İsimsiz bir Mısır freski, bir Afrika putu ya da bir Girit vazosu: Pirosmani’nin işleri bunların arasında sayılmalı. Onu gerçekten algılayabilmenin tek yolu bu… Bir Pirosmani görünce, insan Gürcistan’a inanç duymaya başlar.”