Anı ve Süreklilik

Huma Kabakcı Koleksiyonu’ndan Bir Seçki

24 Şubat - 8 Mayıs 2016

Sistemli ve bilinçli bir biçimde sanat yapıtı toplamak, köklerini Helenistik dönemden itibaren izleyebildiğimiz bir olgu… Hem uygarlık tarihi hem de sanat tarihinin çeşitli evrelerinde değişime ve dönüşüme uğrayan koleksiyonerlik, arka planında tutku, sahip olma dürtüsü, itibar, estetik kaygı ve ideoloji gibi pek çok farklı kavramı akla getirir. Koleksiyonerliğin geçmişine baktığımızda tüm bu kavramlar birbirinin önüne geçmek için yarışır durur…

Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturulmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de az sayıda, bilinçli ve sürekliliği olan koleksiyonların en önemlilerinden biri sayılabilir. Huma Kabakcı ve Esra Aliçavuşoğlu eş küratörlüğündeki sergi, Huma Kabakcı Koleksiyonu’nun oluşturulma mantığı, gelişimi ve öznelliğin yanı sıra sanat tarihsel bir nesnellikle dönem dönem yenilenen ve geliştirilen yapısı düşünülerek planlandı. Birbirini takip eden iki kuşak tarafından sürdürülen koleksiyonun, ilişkili ve farklı noktaları ön plana alınarak tematik olarak şekillendirildi. Seçki bu bağlamda farklı kuşakların koleksiyona katkısının yanı sıra, bütününe ait iç tutarlılığı ve dönüşümleri de işaret etmeyi öngördü.

Sanatçılar: Etel Adnan, Yüksel Arslan, Tomur Atagök, David Bailey, Ferruh Başağa, Aliye Berger, Sabri Berkel, Joseph Beuys, Canan Dağdelen, Nezaket Ekici, Max Ernst, Ali Arif Ersen, Özlem Günyol & Mustafa Kunt, Selma Gürbüz, Ramın Haerizadeh, Susan Hefuna, Gabriele Heidecker, Damien Hirst, David Hockney, Ilya Kabakov, İhsan Cemal Karaburçak, Heinz Mack, Basım Magdy, Almagül Menlbayeva, Murat Morova, Edin Numankadic, Mübin Orhon, Ardan Özmenoğlu, Güçlü Öztekin, Panamarenko, Shahpour Pouyan, Robert Rauschenberg, Meriç Algün, Ringborg, Sarkis, Tahir Salakhov, Richard Serra, Kemal Seyhan, Erinç Seymen, Sabina Shikhlinskaya, Hiroshi Sugimoto, Maya Sumbadze, Güneş Terkol, Canan Tolon, Pınar Yolaçan, Fahrelnissa Zeid 

Anı ve Süreklilik

Anı ve Süreklilik

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.

Melez Kimlikler<br/>Esra Aliçavuşoğlu, Huma Kabakcı, Erinç Seymen,<br/> Güneş Terkol

Melez Kimlikler
Esra Aliçavuşoğlu, Huma Kabakcı, Erinç Seymen,
Güneş Terkol

Anı ve Süreklilik: Huma Kabakcı Koleksiyonu’ndan Bir Seçki sergisi kapsamında eş küratör Esra Aliçavuşoğlu moderatörlüğünde, eş küratör ve koleksiyoner Huma Kabakcı ile sanatçılar Erinç Seymen ve Güneş Terkol, 2 Mart Çarşamba günü 19:00’da “Melez Kimlikler” isimli bir söyleşiyle bir araya geliyor.

Video

Akışkan Kimlikler  Bir Kimlik Yaratmak / Melez Kimlikler

Akışkan Kimlikler Bir Kimlik Yaratmak / Melez Kimlikler

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek yoğun ve belirgin bir biçimde forma odaklanan; ayrıca ideoloji ve göçebelik gibi kavramları imleyen, bunu gerçekleştirirken yerleşik formları çözümleyerek farklı ve yeni bağlamlar yaratan yapıtları bir araya getiriyor.

Hafıza  Anılar İnşa Etmek / Anı Odası / Ölümü Anımsa

Hafıza Anılar İnşa Etmek / Anı Odası / Ölümü Anımsa

Her hafıza bir iç hikâyeyi anlatır; her koleksiyonun da bir iç hikâyesi vardır. Koleksiyon; sanatçı, izleyici, koleksiyoner gibi pek çok farklı hafızanın, hikâyenin birbiri içine geçtiği yerdir.