Murat Germen & Evrim Altuğ

Söyleşi

6 Şubat 2020 / 18.30

Bir Yol Öyküsü: Fotoğrafın Ardında 180 Yıl sergisi, 1839’da fotoğrafın bulunuşunun ilanı ve ilk fotoğraf gezisinin 180. yılında aynı rotayı günümüz teknikleriyle yeniden keşfeden fotoğraf sanatçılarının yorum ve bakış açılarını bir araya getiriyor. Sergi kapsamında gerçekleşecek Murat Germen ve Evrim Altuğ söyleşisinde Germen’in Bir Yol Öyküsü sergisi için İskenderiye, Kahire, Luksor ve Süveyş’in çeşitli bölgelerinde ürettiği fotoğraf çalışmaları üzerinden dünyayı yöneten sistemin sömürü araçları, yöntemleri ve  küreselliğin ezici baskısı altında yerel kültürün nasıl devam ettirilebileceğine dair farklı odaklar olacak.

Sergi salonunda gerçekleştirilecek etkinlik ücretsizdir. Yerler sınırlıdır, rezervasyon alınmamaktadır. Etkinlik dili Türkçedir.

Murat Germen hakkında
Murat Germen fotoğrafı bir ifade/araştırma aracı olarak kullanan, İstanbul ile Londra’da yaşayan ve çalışan, 1965 doğumlu bir sanatçı, eğitimci ve arşivci. Fulbright burslusu olarak gittiği Massachusetts Institute of Technology’den (MIT) mimarlık yüksek lisans derecesini Amerikan Mimarlar Birliği (AIA) Altın Madalyası ile aldı. Sabancı Üniversitesi Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi’nde fotoğraf, sanat ve yeni medya dersleri vermekte. Fotoğraf, mimarlık, planlama, yeni medya ve sanat konularında birçok basılı/çevrimiçi yayını olan Germen, uluslararası platformda onlarca konferansa davet aldı.

Evrim Altuğ hakkında
MÜGSF Televizyon Bölümü ve İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Sahne ve Gösteri Sanatları Bölümü’nde (burslu olarak) bir süre eğitim aldı; aynı üniversitede Tasarım Kültürü ve Yönetimi Sertifika Programı’na katıldı. 9. Kanal Televizyonu’nda 1998’de stajyer olarak başlayan ve 2000’de bölüm sorumlusu olarak biten sanat muhabirliğini, 2000-2005 yılları arasında Radikal gazetesi Kültür Sanat Servisi’nde sürdürdü; Binden fazla yazı, röportaj ve özel haber hazırladı. 12 Eylül 1980 darbesi ile kapatılıp, 2003’te yeniden faaliyete açılan Ulurlararası Sanat Eleştirmenleri Birliği - AICA Türkiye’nin kurucu üyeleri arasında yer aldı. Kısa bir süre Açık Radyo’da, Dr. Ömer Madra eşliğinde “Açık Gazete”leri okudu. 2003’te, İstanbul Bilgi Üniversitesi 3. Performans Günleri’ne Recycled Performance adlı eleştirel bir çalışmayla katılan Altuğ, çok sayıda sergi kataloğu metni yazdı, söyleşiler gerçekleştirdi; dört yıl boyunca, www.gazetem.netsayfasında yazıları yayımlandı. Mart 2006-07 arasında BirGün gazetesinde kültür-sanat editörü ve muhabiri olarak görev aldı. Newsweek Türkiye dergisinin kurucu kadrosunda kültür-sanat alanında çalıştı. Ardından Sabah gazetesine, 2009’a değin, muhabir ve editör sıfatıyla transfer oldu. Henkel Art Award, Pınar Çocuk Resim Yarışması ve Full Art Prize gibi çeşitli sanat ödüllerinde jüri üyeliğinde de bulunan Altuğ,Milliyet Sanat, Sanat Dünyamız ve Cumhuriyet gazetesi için yazılar yazdı, Cumhuriyet gazetesinin kültür sanat şefliğini ve muhabirliğini yaptı.Halen Art Unlimited ve Gazete Duvar da yazıyor. Açık Radyo'da konuk Yolgeçen programına devam ediyor. Kitapları: Peki, Galericiler Bu İşe Ne Diyor? (YKY), Orası Kamusal Alan (Siyah Beyaz Galerisi kitabı).

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri:  Ev Sahibi

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Ev Sahibi

Pera Müzesi Blog, Fantazya ve Bilimkurgu Sanatları Derneği (FABİSAD) işbirliğiyle, “Gece Yarısı Korku Hikâyeleri” isimli yeni ve tüyler ürpertici bir hikâye dizisi sunuyor.

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Yabancılara kapalı bir dünya olduğundan Harem’deki kadınların yaşantısı batılı ressamların ve sanat tüketicisinin en çok ilgisini çeken konulardan olmuştur. 

Mütevazı Bir Evrenin Ontolojisi

Mütevazı Bir Evrenin Ontolojisi

Dört bölümlük ‘Söylenen Şeyler’ yazı serisinin sonuna geldik – bu hafta çömleğin kendisi dile geliyor, ve söyleyecek çok şeyi var!