Shahpour Pouyan

Sanatçı Konuşması

8 Haziran 2016 / 18:30

Pera Müzesi 8 Haziran – 14 Ağustos 2016 tarihleri arasında İngiltere’nin en köklü ve önemli sanat kurumlarından Victoria ve Albert Müzesi ile Art Jameel'ın iş birliğiyle düzenlediği 4. Jameel Ödülü sergisi kapsamında, serginin sanatçılarından Shahpour Pouyan ile bir sanatçı konuşması düzenliyor.

Shahpour Pouyan hakkında
Shahpour Pouyan, eserlerinde seramik ve metal gibi farklı malzemeler kullanıyor. Yapıtının dekoratif motivasyonu geleneksel İslam sanatından gelse de nesnenin belirsiz kullanım amacı, onun farklı açılardan yorumlanabilmesini sağlıyor. Unthinkable Thought (Düşünülemez Düşünce) (2014) adlı seramik dizisi, geçmişten beri gücün işareti olarak kullanılmış mimari yapılar olan kubbeleri sunuyor. Pouyan geleneksel İslam çömlek tekniklerini kullanarak Avrupa ve Ortadoğu’dan çeşitli kubbelerin modellerini üretiyor. Bunlardan bazıları Roma’daki Pantheon gibi belirli yapıların küçük ölçekli röprodüksiyonları; diğerleriyse daha basit ve neredeyse tipolojik; İsfahan’daki ünlü Şah Camii’nin turkuaz kubbesi gibi İran’ın zengin mimari tarihinden yararlanıyor.

Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleştirilecek ücretsiz etkinlik için yerler sınırlıdır, rezervasyon alınmamaktadır. Etkinlik dili İngilizcedir, simültane tercüme yapılacaktır.

iş birliğiyle

Süreli Sergi

4. Jameel Ödülü

Pera Müzesi, İngiltere’nin en köklü ve önemli sanat kurumlarından Victoria ve Albert Müzesi ile Art Jameel'ın iş birliğiyle 4. Jameel Ödülü töreni ve sergisine ev sahipliği yaptı.

4. Jameel Ödülü

İki çocuk portresinden yola çıkarak...

İki çocuk portresinden yola çıkarak...

Suna ve İnan Kıraç Vakfı’na ait Oryantalist Resim Koleksiyonu’nda bugüne kadar Pera Müzesi’nin ikinci katındaki sergilerde de yer almış iki çocuk portresi bulunmaktadır. 20. yüzyıl başlarında, 4 yıl arayla yapılmış bu resimlerdeki çocuklardan biri Sultan Abdülhamid’in oğullarından Şehzade Abdürrahim Efendi, diğeri ise Osman Hamdi Bey’in kızı Nazlı’dır.

Tarkovsky: Zamanın İzleri

Tarkovsky: Zamanın İzleri

"Tarkovsky’nin ilk filmlerini keşfetmem, tam bir mucizeydi. Kendimi daha önceden hiç anahtarlarına ulaşamadığım bir kapının önünde buldum. Her zaman açıp ötesine geçmek istediğim bir kapı… Sonunda biri, nasıl söyleyeceğimi bilemediğim şeyleri ifade etmişti. Benim için Tarkovsky en büyük film yapımcısıdır.” 

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.