Tüy Kadar Hafif
Ağırlık ve Ölçü Sanatı Sergi Turu

Sergi Turu

25 Nisan 2025 / 18:30

Mısırlılar terazide sadece malları değil aynı zamanda insanların günahlarını da tartardı. Onlara göre kalp insan bilgeliğinin kaynağı, duygular ve hafızanın merkeziydi. Kalbin tartılması töreninde ölen kişinin kalbi, düzeni ve hakikati temsil eden tanrıça Maat’ın tüyüne karşı tartılırdı. Kalp ölen kişinin vicdanını, tüy ise adaleti simgelerdi. Eğer kalp tüyle aynı ağırlıkta veya ondan daha hafifse ölen kişinin ölümden sonraki hayata geçmesine izin verilirdi. Kalp tüyden daha ağırsa terazinin yanında bekleyen timsah başlı ve aslan gövdeli canavar Ammit kalbi yerdi. 

Rehberli turda, Ağırlık ve Ölçü Sanatı sergisi tematik bir bakış açısıyla ele alınıyor. Anadolu'nun dört bin yıllık sosyal ve ekonomik tarihi, ağırlık ve ölçü kavramları etrafında şekillenen metaforlar ekseninde inceleniyor. Katılımcılar, sergilenen eserler ile Mezopotamya, Anadolu, Mısır, Ege ve Akdeniz coğrafyasında ağırlık ve ölçü kavramlarının gelişimini deneyimleme imkânına sahip oluyor.  

45 dk sürecek rehberli tur ücretsizdir. Kontenjan sınırlıdır. Tura katılmak için resepsiyon@peramuzesi.org.tr e-posta adresinden rezervasyon yaptırabilirsiniz. 

Eser Künyesi
Kurşun Dolgulu Bronz Kantar Ağırlığı
Geç Roma-Erken Bizans Dönemi
Suna ve İnan Kıraç Vakfı Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu

Süreli Sergi

Ağırlık ve Ölçü Sanatı

Dünyayı bir avuç birimle ölçmeye çalışmak onu zihnen inşa edebilmeyi de beraberinde getirdi. Keşfin ölçüsü mitlere karıştıkça, ölçmek ve tartmak fiziksel bir deneyimin ötesinde bilimin, kâinatın ve bilinenin ötesini merak eden insanın, kendini ifade etme becerisinin önemli bir aracı oldu. 

Ağırlık ve Ölçü Sanatı

Mihrimah Sultan

Mihrimah Sultan

Bu eser, çeşitli koleksiyonlardaki benzer örneklere dayanarak, 16. yüzyılda Avrupalı ressamlar tarafından sıklıkla yapılmış Mihrimah Sultan portrelerinden biridir.

 

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Son Sefer <br> Galip Dursun

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Son Sefer
Galip Dursun

Biraz önce, yolcu salonunda vapurun hareketini beklerken aklıma bir oyun geldi. Küçükken evde, buradan epey uzakta ve geçmişte kalmış ülkemde oynadığımız, nasıl oynadığımızı bile hatırlayamadığım bir oyun. Vapura binmek için bekleyen kalabalığın arasında kendimi olduğumdan bin kat daha yalnız hissettiren cinsten. 

Büyük Birader’i Çiftdüşünüyoruz! 1984′ten 11 Alıntı

Büyük Birader’i Çiftdüşünüyoruz! 1984′ten 11 Alıntı

Çiftdüşün Çiftgörü sergimiz George Orwell’ın 1984 romanında kullandığı “Çiftdüşün” kavramına bir göndermeyle isim buldu ve aralarında Tracey Emin, Marcel Dzama, Anselm Kiefer, Bruce Nauman, Raymond Pettibon ve Thomas Ruff gibi isimlerin yanı sıra Türk sanatçıların da yer aldığı seçki, çoğulcu düşünmenin izini sanat eserleri üzerinden sürdü.