Unplugged
biriken

Performans ve Söyleşi

14 Eylül 2018 / 18:30

Mektep Meydan Galatasaray sergimiz kapsamında sanatçı ikilisi biriken “Unplugged” isimli yerleştirmeleri etrafında bir performans gerçekleştiriyor. Nefes ve hafıza ilişkisini ele alan “Unplugged”, 90’lardan bugüne kalanları otomobil biçimindeki bir balonun koreografik performansıyla irdelerken, sanatçılar ona yine aynı dönemden bugüne taşıdıkları listelerle eşlik ediyorlar.

Performansın ardından biriken (Melis Tezkan, Okan Urun) ve küratör Çelenk Bafra sergi katında bir söyleşi gerçekleştirecek.

biriken hakkında
Melis Tezkan ve Okan Urun tarafından 2006’da kurulan biriken, tiyatro, video ve performans ekseninde Türkiye ve yurtdışında çalışmalar yürütmektedir. biriken’in işleri bugünün gündelik, sosyal ya da kavramsal gerçekliğiyle uğraşır. Performanslarında politik olan, kurgu-gerçek, karakter-performansçı ve kişisel-sosyal arasında eleştirel bir tavırla gidip gelen bedenin hareketinde temsilini bulur. Kimlik oyunları, sanal benlik, yerel-küresel ve kişi-mekân ilişkisi, sürekli değişim içinde var olmaya çalışan kırılgan özneler, işlerinde kendini tekrar eden motiflerdir. biriken, Art Review dergisi tarafından Future Greats 2018 özel listesine seçilmiştir. biriken'in sahne aldığı ya da işlerini sergileyen kurum ve festivaller arasında De Keuze International, Under The Radar Festival, Theater und Orchester Heidelberg, iDANS Festivali, 13. Sharjah Bienali – BAHAR, Instants Video Festivali, Paris Jerk Off Festivali, Paris 104, İKSV Tiyatro Festivali, Salt Galata, Ankara Uluslararası Film Festivali, Zorlu PSM yer almaktadır.

Süreli Sergi

Mektep Meydan Galatasaray

Pera Müzesi Galatasaray Lisesi’nin kuruluşunun 150. yılı kapsamında, mimari, sanat tarihsel ve sosyokültürel bağlamda çok katmanlı bu okul etrafında kurgulanan bir güncel sanat sergisi düzenledi. 

Mektep Meydan Galatasaray

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

1857’de Beyoğlu Postacılar Caddesi’nde “El Chark Societe Photograhic” adlı bir stüdyo açan levanten kökenli Pascal Sébah, 1860 yılında fotoğraf tekniğini iyi bilen ve bu alanda Paris’te çalışmalar yapmış A. Laroche adında bir Fransızla birlikte çalışmalarını sürdürmek üzere Rus Elçiliği’nin bitişiğindeki stüdyosuna taşınır...

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne

1 Mayıs 1906 tarihinde Paris Grand Palais’de açılan Salon sergisinde bir Osmanlı ressamının da eseri yer almıştı. Bu, Osman Hamdi Bey’in “Kaplumbağa Terbiyecisi” ismiyle tanınmış olan resmiydi. 

Aynalı Çıplaklar

Aynalı Çıplaklar

Türk resminde mitolojik temalara pek fazla rastlanmamakla birlikte, Aynalı Venüs gibi yaygın temaların çeşitlemeleriyle karşılaşmak mümkündür.