Veri Girişi

Performans

8 Eylül - 16 Ekim 2016

Pera Müzesi’nde Katherine Behar: Veri Girişi sergisi kapsamında, sergi boyunca Cuma, Cumartesi ve Pazar günleri belirlenen saatlerde sergiye adını veren Veri Girişi başlıklı bir performans gerçekleştiriliyor. Performansta koreograf ve performans sanatçısı Aslı Bostancı ve Melih Kıraç, hantal bir bilgisayar klavyesi arayüzü ile etkileşim kurar. Yüzeydeki klavye tuşları yığını, elde edilmiş veriyi temsil eder ve veri girişinin temelini oluşturan, aklı uyuşturup insanı makineleştiren tekrarları çağrıştırır. Bu etkileyici performansta dansçının bedeni klavye arayüzü tarafından hem tescillenir hem de reddedilir. Dansçının mücadelesi, biyometri ve ayrıntılar yoluyla vücutlarımızı verinin içine yerleştirir, bir yandan da verinin hayatımızdaki varlığının yarattığı engelleri ortaya koyar. Pera Müzesi’nin Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’ndan ilhamla hazırlanan bu proje, veri ölçüm sürecine yeniden ağırlık kazandırmayı amaçlıyor.

Performans: Aslı Bostancı, Melih Kıraç
Yedek Dansçı: Pınar Akyüz
Ses tasarımı: Shelley Burgon  

Bağımsız koreograf Aslı Bostancı (1984), 2007’de Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuarı Çağdaş Dans Bölümü ve 2009’da Emmanuelle Huyn yönetiminde CNDC’de (Centre National de Danse Contemporaine Anger FR.) eğitim gördü. 2012’de başladığı yüksek lisans eğitimini Mimar Sinan G.S.Ü.‘de sürdürmektedir. Sanatçının son yıllarda gerçekleştirdiği başlıca özgün performansları: in between (2008), panic in the ZOO (2010), tales in no language (2012), singing stories on speaking mountain (2013), the last unicorn (2014), büyükannem bir taş (2016). MSGSÜ Çağdaş Dans ASD’de 2014 yılından beri Araştırma Görevlisi olarak çalışmalarını sürdürmektedir.

Melih Kıraç (1990) Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Çağdaş Dans Bölümü’nde lisans eğitimini tamamladı. Yüksek lisansına devam ediyor ve yine aynı bölümde ders veriyor. Dansçı ve performansçı olarak Meg Stuart, Marc Vanrunxt, Tijen Lawton ve MDT İstanbul gibi koreograf ve topluluklarla çalışmış ve halen Çıplak Ayaklar Kumpanyası ile çalışmalarına devam ediyor. Yürüyen beden kompozisyonuna odaklanan son araştırması HOŞGELDİNİZ, 2015 yılında workspacebrussels ve europalia Belçika ortaklığıyla bir araştırma projesi olarak çalışıldı ve Working Title Situation #02 kapsamında Belçika Kaaistudio’s’ta gösterildi.

Pera Müzesi ve PSC-CUNY Award desteği ile Professional Staff Congress ve City University of New York tarafından fonlanmıştır.

Performans programı için tıklayınız.

Süreli Sergi

Katherine Behar: Veri Girişi

New York’ta yaşayan, heykel, performans ve video alanlarında çalışan sanatçı Katherine Behar’ın pratiğine genel bir bakış sunan sergi, insan ve teknolojinin, karmaşık ve bazen de isyan niteliğindeki bir arada yaşama yollarını konu etti ve çalışan bedenlerin tekrarlayıp duran ağır işlere nasıl karşı koyabileceklerini ele aldı.

Katherine Behar: Veri Girişi

Giacometti ve İnsan Figürü

Giacometti ve İnsan Figürü

Alberto Giacometti sergisinin ikinci bölümü, büyük yapıtlarla birlikte çoğunluğu 1950-1960 yılları arasında gerçekleştirilmiş, sanatçının dünya algısını geliştirdiği ve gerçeği olduğu gibi değil de gördüğü gibi yansıttığı olgunluk dönemi yapıtlarını ele alıyordu. 

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

 Dünya çapında yankı bulan film üzerine Andrey Tarkovski, Parajanov’u “bir dahi” olarak nitelendirirken Michelangelo Antonioni ise “çarpıcı, mükemmel bir güzellik” olarak tanımladığı filme ilişkin, “Bana kalırsa Parajanov, dünyanın en iyi yönetmenlerinden biri” değerlendirmesinde bulundu. Filmin müziklerini besteleyen ve bu vesileyle yeni, müzikal bir dil icat eden Ermeni besteci Tigran Mansurian ise, Sayat-Nova’yı “evrensel bir öneme sahip, olağanüstü bir olay” olarak tanımladı.

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

1857’de Beyoğlu Postacılar Caddesi’nde “El Chark Societe Photograhic” adlı bir stüdyo açan levanten kökenli Pascal Sébah, 1860 yılında fotoğraf tekniğini iyi bilen ve bu alanda Paris’te çalışmalar yapmış A. Laroche adında bir Fransızla birlikte çalışmalarını sürdürmek üzere Rus Elçiliği’nin bitişiğindeki stüdyosuna taşınır...