Xu Bing
Arka Plan Hikâyesi: Yaz Dağları

Konuşma

17 Nisan 2019 / 18:30

Pera Müzesi’nin düzenlediği “Mürekkepten: Çin Güncel Sanatından Yorumlamalar” sergisinde Arka Plan Hikayesi: Yaz Dağları (2018) adlı yerleştirmesi ile yer alan sanatçı Xu Bing, sanatsal pratiğine dair bir konuşma gerçekleştiriyor.

Arka Plan Hikâyesi, klasik Çin fırça resminin Dong Yuan (yaklaşık 934-962) tarafından yapılan önemli bir yapıtına güncel bir yorum getirmek için yola çıkar. Xu Bing buradaimge yanılsamaları kullanarak Belçikalı sanatçı René Magritte’in (1898-1967) resimlerine, ayrıca Laozi veya Zhuangzi gibi antik dönem Çinli filozoflara göndermeler yapar. Gördüğümüz şey, bir manzara değildir aslında. Işıklı kutunun ardına geçince arka plan hikâyesi de ifşa edilmiş olur. Burada, sahne arkasında, Xu Bing bize geri dönüştürülüp etkili kılınan, her biri doğal, insan yapımı atık maddelerinden oluşan kaotik bir malzemeler ağı sunmaktadır. Arka Plan Hikâyesi bir gölge oyunu yapıtıdır. Xu Bing’in bir yanılsama yarattığı, bu numarayı nasıl yaptığını gösterdiği, bir yandan da çevresel endişeler ve kültürel estetiğe dair meselelere işaret ettiği bir sihirbazlık gösterisidir.

Xu Bing
Xu Bing 1955’te Chongqing Çin’de doğdu. 1981’de Pekin’de bulunan Merkez Güzel Sanatlar Akademisi’nden mezun oldu ve öğretmenliğe başladı. 1990’da ABD’ye taşındı, 2007 yılında ise Çin’e geri döndü. Halen Pekin ve New York’ta yaşıyor ve çalışıyor. Xu Bing’in yapıtları, MoMA, Metropolitan Müzesi, Guggenheim Müzesi, New York; Arthur M. Sackler Gallery, Washington, D.C.; British Museum ve Victoria ve Albert Müzesi, Londra; Reina Sofia Müzesi, İspanya; Avustralya Çağdaş Sanat Müzesi, Sidney; Art Gallery of New South Wales, Sidney; National Gallery of Canada, Ottawa; National Gallery of Prague, Czech Republic ve Museum Ludwig, Köln’de sergilenmiştir. Xu Bing birçok uluslararası serginin yanı sıra 45., 51., 56. Venedik Bienali, Sidney Bienali ve Johannesburg Bienali’ne katılmıştır.

1999 yılında Xu Bing “özellikle baskı resim ve kaligrafi alanlarında topluma önemli katkısı” sebebiyle MacArthur Fellowship ödülünü almıştır. 2003 yılında, “Asya kültürünün gelişimine katkısı” sebebiyle 14. Fukuoka Asya Kültürü Ödülü’nü almıştır. 2004 yılında, Galler’de verilen ilk Artes Mundi Ödülü’nü kazanmıştır. 2006 yılında Southern Graphics Council “metin, dil ve kitapların kullanımının baskı ve sanat dünyaları arasındaki diyaloğa önemli katkısı” sebebiyle yaşam boyu başarı ödülü almıştır. 2015 yılında, yapıtları aracılığıyla kültürel değerlere bulunduğu katkılar için 2014 Department of State Sanat Madalyası’na layık görülmüştür. Ullens Güncel Sanat Merkezi, Pekin’de yakın zamanda açılan retrospektifi Çin’deki ilk kapsamlı sergisi ve 2018’in en çok gezilen sergilerinden biri olmuştur.

Sergi katında gerçekleştirilen etkinlik ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır, yerler sınırlıdır. Konuşma dili İngilizce olup, Türkçe ardıl çeviri yapılacaktır.

Süreli Sergi

Mürekkepten

Mürekkep resim geleneğinin farklı yorumlarına odaklanan Mürekkepten: Çin Güncel Sanatından Yorumlamalar sergisi, çalışmalarını Çin’de sürdüren 13 sanatçının yapıtlarını bir araya getirdi.

Mürekkepten

Kapriçyolar

Kapriçyolar

1729 tarihli Akademi Sözlüğü’nde kapris şöyle tanımlanıyordu: “düşünceden (niyetten) yola çıkarak oluşturulmuş, genellikle olağan ve yaygın kurallara uymayan yargı. Caput ve Hecho sözcüklerinin bileşimi olduğu sanılmaktadır, kendi kafasından yapılmış (kendisi tarafından yaratılmış) anlamı taşır; ancak olasılıkla İtalyanca Capricio sözcüğünden alınmıştır. 

Modernite  Moderni İnşa Etmek / Moderni Yeniden Biçimlendirmek

Modernite Moderni İnşa Etmek / Moderni Yeniden Biçimlendirmek

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne <br> Salon Sergileri ve Sanat Eleştirisi

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne
Salon Sergileri ve Sanat Eleştirisi

1 Mayıs 1906 tarihinde Paris Grand Palais’de açılan Salon sergisinde bir Osmanlı ressamının da eseri yer almıştı. Bu, Osman Hamdi Bey’in “Kaplumbağa Terbiyecisi” ismiyle tanınmış olan resmiydi.