Yazar-Editör Sohbetleri
Pınar Öğünç ile Beliz Güçbilmez

Konuşma

12 Mart 2024 / 18.00

Pera Müzesi ve Atlas Publishing Lab iş birliğiyle düzenlenen Yazar-Editör Sohbetleri’nin Mart ayı konukları Pınar Öğünç ve Beliz Güçbilmez.

Konuşmada, Pınar Öğünç’ün Şu Anda Burada mıyız? ve Beliz Güçbilmez’in Anne Ben Düştüm mü? Kurmacalara Neden Muhtacız? isimli, yakın dönemde yayımlanan kitaplarının yanı sıra kurmaca-gerçek ilişkisi ve bunların arasındaki kaçış çizgileri ele alınıyor. 

Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleşecek etkinlik ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır. Etkinlik dili Türkçedir.

Pınar Öğünç Hakkında
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü mezunu. Yirmi iki yaşındayken, bir haber dergisindeki iş görüşmesine yazdığı öykülerle gitti. Çeşitli dergi ve gazeteler ile çevrimiçi mecrada muhabir, editör, köşe yazarı olarak çalıştı. Daha çok edebiyatla kesişen bir gazeteciliğe yakın durdu. Kitapları: Jet Rejisör Çetin İnanç (röportaj, Roll Kitapları, 2006; İletişim Yayınları, 2016), İnce İş (röportaj, İletişim Yayınları, 2009), Asker Doğmayanlar (röportaj, Hrant Dink Vakfı Yayınları, 2013), Aksi Gibi (öykü, İletişim Yayınları, 2015; Kolektif Kitap, 2023), Cotturuk Defterleri (Can Çocuk, 2019), Beterotu (öykü, İletişim Yayınları, 2019), Pandemi Zayiatı (röportaj, İletişim Yayınları, 2021), Şu Anda Burada mıyız? (Kolektif Kitap, 2023).

Beliz Güçbilmez Hakkında
Mülkiye’de İktisat lisansından sonra Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi’nde tiyatro yüksek lisansını ve doktorasını tamamladı. 2014 yılında tiyatro teorisi alanında profesör unvanı aldı. Kadir Has Üniversitesi’nde Film ve Drama yüksek lisans programında konuk öğretim elemanı olarak yazarlık dersleri yürüttü. İlk tiyatro oyunu 2006’da yayınlandı. Oyunları Türkiye’de ve ABD’de bağımsız tiyatrolarda, İstanbul Devlet Tiyatrosu’nda ve Nilüfer Kent Tiyatrosu’nda sahnelendi. Tiyatro teorisi alanında yazdığı kitap ve makalelerde "sahnedışı", "tekinsiz tiyatro", "doğrusal perspektifli dramatik yapı" ve "an dramaturgisi", "minyatüresk dramatik yapı" kavramlarını geliştirdi. Tiyatro Kavramları, Tiyatrallik ve Deneyim Olarak Tiyatro başlıkları altında yüksek lisans ve doktora dersleri yürüttü. Tiyatro alanında İngilizceden kuramsal kitaplar ve oyunlar çevirdi. Yakın dönemde yayımlanan kitapları arasında Zaman/Zemin/Zuhur: Geçmişin Tiyatral Temsili - Doğrusal Perspektifli Resimden Minyatüre (Kolektif Kitap, 2023) ve Anne Ben Düştüm Mü? Kurmacalara Neden Muhtacız? (Kolektif Kitap, 2023) sayılabilir. 2017 yılından beri kendi adıyla yürüttüğü okuryazarlık eğitimlerinde kurmaca-gerçek ilişkisi üzerine çalışırken geliştirdiği "Manyetik Alan Metodu"nu anlatmaya, yazmaya ve inceltmeye devam etmektedir. 

Kapriçyolar

Kapriçyolar

1729 tarihli Akademi Sözlüğü’nde kapris şöyle tanımlanıyordu: “düşünceden (niyetten) yola çıkarak oluşturulmuş, genellikle olağan ve yaygın kurallara uymayan yargı. 

Horror Vacui ya da Boşluk Korkusu<br> Alejandro Almanza Pereda

Horror Vacui ya da Boşluk Korkusu
Alejandro Almanza Pereda

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. 

Kader Kısmet <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Kader Kısmet
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası adlı seride Çevik, Muray’ın çarpıcı fotoğraflarından yola çıkarak fotoğraftaki insanların dünyasını birer öykü ile anlatıyor.