Yönetmen Danis Tanović ile Söyleşi

Söyleşi

18 Ekim 2018 / 21:00

Pera Film, 18 – 28 Ekim 2018 tarihleri arasında Bosna Sancak Kültür Günleri kapsamında Bosnalı film yönetmeni Danis Tanović’in filmlerinden Belleğin Mirası adlı bir seçki sunuyor. Tarafsız Bölge filminin 19:00’daki gösterimi ardından Danis Tanović ile bir söyleşi gerçekleştiriliyor.

1969 yılında Zenica Bosna Hersek‘te doğan Danis Tanović, büyüdüğü Saraybosna’da Saraybosna Sahne Sanatları Akademisi’nde film yönetmenliği eğitimi almıştır. Saraybosna kuşatma altındayken cephe hattında iki yıl boyunca ordu için çekim yapmıştır. Tanović ve arkadaşlarının bu tehlikeli görevlerde ürettikleri malzeme Bosna Savaşı’na ilişkin çok sayıda filmde ve haberde yer almıştır. 1994’te eğitimini INSAS film okulunda sürdürmek için Belçika’ya göç eden Tanović, bir yandan da kısa filmler ve belgeseller çeker. İlk uzun metraj filmi Tarafsız Bölge (2001), En İyi Yabancı Film dalında hem Oscar hem de Altın Küre ödüllerini almasının yanı sıra, Cannes Film Festivali’nde ve Avrupa Film Ödülleri’nde En İyi Senaryo ödülüne de layık görülmüştür.

Etkinlik dili İngilizcedir, Türkçe simültane çeviri olacaktır. Konuşma ücretsizdir, rezervasyon alınmamaktadır.

Modernite  Moderni İnşa Etmek / Moderni Yeniden Biçimlendirmek

Modernite Moderni İnşa Etmek / Moderni Yeniden Biçimlendirmek

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.

Nesnelerin Hafızası

Nesnelerin Hafızası

Hediyelik eşyaların kültürel tarihini ele aldığı kitabında Rolf Potts bu tür nesnelerin kişisel hikâyelerle anlam kazandığından bahseder: Nesneler sakladıkları hikâyelerle hatıralara dönüşür. Hatıraları dünyayı değerlendirmek için değil, kendi hikâyemizi anlatmak için toplarız.

Bir Hançer Tarihi

Bir Hançer Tarihi

Manzaralar, baskılar ve illüstrasyonlar yapan Henryk Weyssenhoff, yaratıcı enerjisinin büyük bölümünü Belarus’un, Litvanya’nın ve Samogitya’nın gerçekçi manzaralarını yapmaya harcadı.