Baskı

6 Şubat 2020

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali 2019 seçkisinde yer alan Baskı filmi, yönetmeni Fredrik Gertten’in katılımı ve “Konut: İnsan hakkı mı, yatırım aracı mı? İnsan hakkı olarak konut için olası işbirlikleri” başlıklı panel ile Pera Müzesi’nde tekrar izleyiciyle buluşuyor.

Gösterim ve panel, İsveç Enstitüsü’nün EQUAL SPACES projesi kapsamında Pera Müzesi, Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali, İsveç Enstitüsü ve İstanbul İsveç Başkonsolosluğu işbirliğiyle, 6 Şubat günü saat  19.00’da Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleştirilecek.

Gösterim ve konuşma etkinliği ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.
Yasal düzenlemeler uyarınca aksi belirtilmediği sürece tüm film gösterimlerimiz 18+ uygulamasına tabidir.

 

Film hakkında

Yönetmen: Fredrik Gertten
İsveç, 2019, 92', HDD, renkli 
İngilizce, İspanyolca, Almanca, İtalyanca, Korece, Fransızca; Türkçe altyazılı

Küresel bir sorun olarak konutun metalaştırılması neticesinde ortaya çıkan sorunları inceleyen filmde Birleşmiş Milletler raportörü Leilani Farha’nın gözüden neden artık şehirlerimizde yaşamanın giderek imkansız hale geldiğini inceliyoruz. Temel bir insan hakkı olarak barınma ve konut insanın sağlıklı ve güvende olmasının önkoşuludur. Oysa dünyanın her yerinde yaşayacak bir yer bulmak giderek zorlaşmakta… Günümüzde konutun bu denli acil bir sorun olmasının arkasındaki oyuncular ve etmenler nelerdir?

 

Program

19.10 - Film gösterimi: Baskı
20.45 - Panel: “Konut: İnsan hakkı mı, yatırım aracı mı? Konutun insan hakkı olarak görülebilmesi için olası işbirlikleri”*          

*Etkinlik dili İngilizcedir, Türkçe simültane çeviri olacaktır.

6 Şubat

19.10 Baskı

Baskı

Baskı

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

19. yüzyıla kadar siyasi otoritenin merkezi Topkapı Sarayı, klasik Osmanlı ve Bizans mimarisinin görkemli örnekleriyle tüm imparatorluğun kalbi gibidir Tarihi Yarımada. Osmanlı İmparatorluğunu yakından tanımak isteyen her batılı, resimler yoluyla da olsa Tarihi Yarımada’yı görmelidir önce. 

Yüz Yüze

Yüz Yüze

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.

Kopyalıyorum Öyleyse Varım

Kopyalıyorum Öyleyse Varım

Yeni toplumsal ve ekonomik sistemler için alternatif modeller öneren SUPERFLEX’in işleri, enerji sistemleri, içecekler, heykeller, kopyalar, hipnoz seansları, altyapılar, resimler, fidanlıklar, sözleşmeler ya da tasarlanmış kamusal alanlar olarak karşınıza çıkabilir.