Baskı

6 Şubat 2020

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali 2019 seçkisinde yer alan Baskı filmi, yönetmeni Fredrik Gertten’in katılımı ve “Konut: İnsan hakkı mı, yatırım aracı mı? İnsan hakkı olarak konut için olası işbirlikleri” başlıklı panel ile Pera Müzesi’nde tekrar izleyiciyle buluşuyor.

Gösterim ve panel, İsveç Enstitüsü’nün EQUAL SPACES projesi kapsamında Pera Müzesi, Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali, İsveç Enstitüsü ve İstanbul İsveç Başkonsolosluğu işbirliğiyle, 6 Şubat günü saat  19.00’da Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleştirilecek.

Gösterim ve konuşma etkinliği ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.
Yasal düzenlemeler uyarınca aksi belirtilmediği sürece tüm film gösterimlerimiz 18+ uygulamasına tabidir.

 

Film hakkında

Yönetmen: Fredrik Gertten
İsveç, 2019, 92', HDD, renkli 
İngilizce, İspanyolca, Almanca, İtalyanca, Korece, Fransızca; Türkçe altyazılı

Küresel bir sorun olarak konutun metalaştırılması neticesinde ortaya çıkan sorunları inceleyen filmde Birleşmiş Milletler raportörü Leilani Farha’nın gözüden neden artık şehirlerimizde yaşamanın giderek imkansız hale geldiğini inceliyoruz. Temel bir insan hakkı olarak barınma ve konut insanın sağlıklı ve güvende olmasının önkoşuludur. Oysa dünyanın her yerinde yaşayacak bir yer bulmak giderek zorlaşmakta… Günümüzde konutun bu denli acil bir sorun olmasının arkasındaki oyuncular ve etmenler nelerdir?

 

Program

19.10 - Film gösterimi: Baskı
20.45 - Panel: “Konut: İnsan hakkı mı, yatırım aracı mı? Konutun insan hakkı olarak görülebilmesi için olası işbirlikleri”*          

*Etkinlik dili İngilizcedir, Türkçe simültane çeviri olacaktır.

6 Şubat

19.10 Baskı

Baskı

Baskı

Viyana'dan Dönüş

Viyana'dan Dönüş

Józef Brandt, 17. yüzyıl Polonya’sına büyük ilgi duymuştur. En sevdiği temalar arasında savaş sahnelerinin yanı sıra muharebenin öncesi ve sonrasını ele alan gündelik yaşam sahneleri bulunmaktadır. 

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Narın Rengi’nin yönetmeni Sergey Parajanov, Gürcistan’ın Tiflis şehrinde doğmuş olsa da, aslen Ermeni’ydi. Sayat-Nova ile kendini ruhen yakın hisseden Parajanov, çok sayıda kültüre ev sahipliği yapan Transkafkasya ile arasındaki bağ sebebiyle, ozanın yaşamını beyaz perdeye aktaracak ideal sanatçı olduğuna inanıyordu

Mavi Giysili Kız

Mavi Giysili Kız

Bu tam boy kız portresi, erken 18. yüzyıl Britanya portre çizim sanatının güzel bir örneğidir. Çocuk, sağ ön planı bir sütun kaidesiyle çevrili terasta dururken gösterilir.