Baskı

6 Şubat 2020

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali 2019 seçkisinde yer alan Baskı filmi, yönetmeni Fredrik Gertten’in katılımı ve “Konut: İnsan hakkı mı, yatırım aracı mı? İnsan hakkı olarak konut için olası işbirlikleri” başlıklı panel ile Pera Müzesi’nde tekrar izleyiciyle buluşuyor.

Gösterim ve panel, İsveç Enstitüsü’nün EQUAL SPACES projesi kapsamında Pera Müzesi, Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali, İsveç Enstitüsü ve İstanbul İsveç Başkonsolosluğu işbirliğiyle, 6 Şubat günü saat  19.00’da Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleştirilecek.

Gösterim ve konuşma etkinliği ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.
Yasal düzenlemeler uyarınca aksi belirtilmediği sürece tüm film gösterimlerimiz 18+ uygulamasına tabidir.

 

Film hakkında

Yönetmen: Fredrik Gertten
İsveç, 2019, 92', HDD, renkli 
İngilizce, İspanyolca, Almanca, İtalyanca, Korece, Fransızca; Türkçe altyazılı

Küresel bir sorun olarak konutun metalaştırılması neticesinde ortaya çıkan sorunları inceleyen filmde Birleşmiş Milletler raportörü Leilani Farha’nın gözüden neden artık şehirlerimizde yaşamanın giderek imkansız hale geldiğini inceliyoruz. Temel bir insan hakkı olarak barınma ve konut insanın sağlıklı ve güvende olmasının önkoşuludur. Oysa dünyanın her yerinde yaşayacak bir yer bulmak giderek zorlaşmakta… Günümüzde konutun bu denli acil bir sorun olmasının arkasındaki oyuncular ve etmenler nelerdir?

 

Program

19.10 - Film gösterimi: Baskı
20.45 - Panel: “Konut: İnsan hakkı mı, yatırım aracı mı? Konutun insan hakkı olarak görülebilmesi için olası işbirlikleri”*          

*Etkinlik dili İngilizcedir, Türkçe simültane çeviri olacaktır.

6 Şubat

19.10 Baskı

Baskı

Baskı

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Akışkan Kimlikler  Bir Kimlik Yaratmak / Melez Kimlikler

Akışkan Kimlikler Bir Kimlik Yaratmak / Melez Kimlikler

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Son Sefer <br> Galip Dursun

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Son Sefer
Galip Dursun

Biraz önce, yolcu salonunda vapurun hareketini beklerken aklıma bir oyun geldi. Küçükken evde, buradan epey uzakta ve geçmişte kalmış ülkemde oynadığımız, nasıl oynadığımızı bile hatırlayamadığım bir oyun. Vapura binmek için bekleyen kalabalığın arasında kendimi olduğumdan bin kat daha yalnız hissettiren cinsten.