Bizans’a Yelken Açmak

28 Şubat - 20 Mart 2022

Pera Film, Pera Müzesi’nde açılan İstanbul’dan Bizans’a ve “İstanbul’da Bu Ne Bizantinizm!” sergileri kapsamındaki programı Bizans’a Yelken Açmak’ı çevrimiçi olarak izleyiciye sunuyor.

Bizans’a Yelken Açmak, Bizans İmparatorluğu döneminden günümüze sanata ve mimariye bıraktığı etkilerle ortak bir miras olan Bizans geçmişinin yansımalarını ele alan, farklı ülkelerden 4 filmi bir araya getiriyor.

28 Şubat - 20 Mart tarihleri arasında gerçekleşecek olan programda; sinema sanatının öncülerinden Georges Méliès'ın İmparator Justinianus’un düzenlediği bir ziyafete odaklanan 1907 yapımı filmi Justinianus’un İnsan Meşaleleri; Bizans İmparatorluğu’nun son döneminde geçen, sıra dışı anlatıma sahip tarihi bir yapım olan Bizans’ın Izdırabı; Andrey Tarkovski’nin geleneksel anlamda hikaye anlatmaktan ziyade atmosferini bir resim gibi kurduğu ve 15. yüzyıl ikona ressamı Andrey Rublev’in hayatını anlatan filmi Andrey Rublev ve Milorad Pavić’nin bir öyküsünden uyarlanan, Bizans kilise fresklerinde kullanılan mavi boyanın arayışından başlayarak bir aşk öyküsüne dönüşen Bizans Mavisi filmi yer alıyor.

Filmler, 28 Şubat - 20 Mart tarihleri arasında film.peramuzesi.org.tr adresinde çevrimiçi olarak yayınlanacak ve sadece Türkiye'deki izleyiciler tarafından izlenebilecektir. Yasal düzenlemeler gereği film gösterimlerimiz, aksi belirtilmediği sürece, +18 uygulamasına tabidir.

Çevrimiçi izleme rehberi için tıklayın.

Justinianus’un İnsan Meşaleleri

Justinianus’un İnsan Meşaleleri

Bizans'ın Izdırabı

Bizans'ın Izdırabı

Andrey Rublev

Andrey Rublev

Bizans Mavisi

Bizans Mavisi

Bizans’a Yelken Açmak

Pera Film, Pera Müzesi’nde açılan İstanbul’dan Bizans’a ve “İstanbul’da Bu Ne Bizantinizm!” sergileri kapsamındaki programı Bizans’a Yelken Açmak’ı çevrimiçi olarak izleyiciye sunuyor.

“İstanbul’da Bu Ne Bizantinizm!”

Bizans’ın popüler kültürdeki eklektik varlığını keşfe çıkan, İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nün Pera Müzesi için, Emir Alışık’ın küratörlüğünde hazırladığı “İstanbul’da Bu Ne Bizantinizm!”: Popüler Kültürde Bizans, Bizantinizmin çoklu ve birbiriyle çakışan anlamlarını ortaya çıkarıyor. 

 “İstanbul’da Bu Ne Bizantinizm!”

Bir Hançer Tarihi

Bir Hançer Tarihi

Manzaralar, baskılar ve illüstrasyonlar yapan Henryk Weyssenhoff, yaratıcı enerjisinin büyük bölümünü Belarus’un, Litvanya’nın ve Samogitya’nın gerçekçi manzaralarını yapmaya harcadı. 

Motiflerin Hatırlattıkları

Motiflerin Hatırlattıkları

İslam sanatlarında öne çıkan motifler, taşıdıkları sembolik anlamlarla bugünkü üretimleri şekillendirmeye devam ediyor. Kütahya çinilerinde görülen bitkisel bezemeler ve geometrik desenler hem vazo, sürahi gibi seramik objelerde hem de mimari süslemelerde kullanılıyor.

Yüz Yüze

Yüz Yüze

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.