Özel Gösterim: Sansür

6 - 7 Ağustos 2022

Pera Film, Nisan ayında Pera Müzesi’nde açılan Ve Şimdi İyi Haberler sergisi kapsamında, geçtiğimiz yıl çok konuşulan filmlerden biri olan Sansür’ü özel gösterimle izleyiciyle buluşturuyor.

Düşünsel bir başlangıç noktası olarak gazeteden yola çıkan Ve Şimdi İyi Haberler, metin ve haber ilişkisine, fotoğrafın bulunmasının toplumu nasıl şekillendirdiğine ve totaliter sistemlerin kitle iletişim araçları üzerindeki güçlü etkisine odaklanıyor. 1980'lerde, şiddet içerikli videoların toplum üzerindeki etkisi hakkında medyanın abartılı tartışmalarının zirvede olduğu bir zamanda geçen Sansür ise, kurgu ile gerçeklik arasındaki çizgiyi çözmeye çalışan Enid'in hikayesini aktarıyor. 

Heavyhorror.com’da “gerçeküstü ve çarpıcı olduğu kadar tuhaf şekilde rahatsız edici” sözleriyle övülen, yenilikçi diliyle dikkat çeken Sansür, 6 ve 7 Ağustos’ta Pera Film’de!

Bu program kapsamındaki Pera Film gösterim ve etkinlikleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır. Yasal düzenlemeler uyarınca aksi belirtilmediği sürece tüm film gösterimlerimiz 18+ uygulamasına tabidir.

6 Ağustos

17.00 Sansür

7 Ağustos

17.00 Sansür

Sansür

Sansür

Özel Gösterim: Sansür

Pera Film, Nisan ayında Pera Müzesi’nde açılan Ve Şimdi İyi Haberler sergisi kapsamında, geçtiğimiz yıl çok konuşulan filmlerden biri olan Sansür’ü özel gösterimle izleyiciyle buluşturuyor.

Ve Şimdi İyi Haberler

Kitle iletişim araçları ve sanat arasındaki ilişkiyi odağına alan Ve Şimdi İyi Haberler sergisi, Annette ve Peter Nobel Koleksiyonu’ndan kapsamlı bir seçkiyi bir araya getiriyor.

Ve Şimdi İyi Haberler

Kitsch ve Kitle Kültürü <br>  Umberto Eco

Kitsch ve Kitle Kültürü
Umberto Eco

Doğrudan bir etkiyi amaçlayan bir iletişim olarak Kitsch'in tanımı, kuşkusuz, onu kitle kültürü ile özdeşleştirmeye ve avantgarde'ın öne sürmüş olduğu "yüksek" kültürler diyalektik bir karşıtlık içine koymaya yardımcı olmuştur. 

Bizans'ta Şifalı Bitkiler

Bizans'ta Şifalı Bitkiler

Bitkilere dair bilgi birikimi ve şifa uygulamaları yakın ilişki içindedir. Bazı köklerin toksik ve halüsinojenik doğası ve bunları koparmanın tehlikeleri, mitsel ya da büyülü bir nitelik ve güce sahip olmuştur.

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.