Pera Film, İtalyan Dışişleri Bakanlığı ve İtalyan Kültür Merkezi işbirliğiyle ölümünün 40. yıldönümünde Pier Paolo Pasolini (1922-1975) ve eserlerini anmak için bir film programı düzenliyor. Bir sinemacı, şair, romancı, oyun yazarı, ressam, eleştirmen ve entelektüel olarak Pasolini, hayatının büyük kısmı boyunca İtalya’nın en önde gelen isimlerinden birisiydi; hala da öyle ancak daha da önemlisi, dünyaya mal olmuş bir isim.
Pier Paolo Pasolini’nin birbiriyle çatışan felsefeleri kucaklama yetisine sahipti - hem bir Katolik, hem de Marksist’ti; modern fikirlere sahipti ve eşcinselliğini saklamıyordu; ilham ve huzur kaynağı olarak uzak geçmişe bakıyordu. Hiç şüphesiz, en çok da çarpıcı film çalışmalarıyla tanındı. Bir yazılı metin araştırmacısıydı ve sinemayla ilgili ilk işlerinden biri Federico Fellini’nin Cabiria’nın Geceleri filmi (1957) için ek diyaloglar yazmak olmuştu. Bundan kısa bir süre sonra ilk filmini yönetiyordu: sokak suçları üzerine bir hikaye olan Dilenci (1961), üslubu ve içeriğiyle Pasolini’nin arkadaşı Bernardo Bertolucci’nin Korkunç Orakçı adlı filmi önemli derecede etkilemişti; filmin özgün hikayesi de Pasolini imzasını taşıyordu. İsa’nın öyküsünün cesur bir yeniden yorumlaması olan Matta’ya Göre İncil, Hayat Üçlemesi’nde yer alan (1971-1974) ortaçağ masallarına, Pasolini’nin sözünü esirgemeyen ve her daim siyasi olan filmleri, giderek daha fazla birer skandal -hatta bazılarına göre küfür- haline geliyordu. Pasolini trajik bir şekilde, son filmi olan Marquis de Sade’dan türetilmiş, grotesk Salo ya da Sodom’un 120 Günü (1975) gösterime girmeden birkaç hafta önce, vahşice katledilmiş halde bulundu; İtalya’nın Nazi-faşist geçmişine dair şiddet yüklü bir deneme sunan eser bugün hala dünyanın en tartışmalı filmlerinden birisi. Yazar Ed Vulliamy’nin Guardian’da yayımlanan yazısında titizlikle dikkat çektiği gibi “tarih, Pasolini’nin sanki filmlerinden bir sahnenin içindeymiş gibi öldüğünde ısrar ediyor. Pasolini 1967’de ‘o ana dek müphem, deşifre edilemez ve askıda olan hayatımızın sadece ölüm anında anlam kazandığını’ belirtmişti.”
Bu program kapsamındaki Pera Film gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.
İşbirliğiyle
4 Kasım
19.00 Dilenci
6 Kasım
19.00 Aşk Buluşması
Aşk ve Nefret: Kağıttan Çiçek Bölümü
21.00 Korkunç Orakçı
7 Kasım
14.00 Kral Oedipus
16.00 Şahinler ve Serçeler
8 Kasım
14.00 Mamma Roma
11 Kasım
19.00 Dilenci
12 Kasım
19.00 Matta’ya göre İncil
13 Kasım
17.00 Kehanet: Pasolini’nin Afrikası
19.00 Afrikalı Orestiade için Notlar
21.00 Kral Oedipus
14 Kasım
14.00 Pasolini’nin Öfkesi
16.00 Matta’ya göre İncil
15 Kasım
14.00 Korkunç Orakçı
17.00 Afrikalı Orestiade için Notlar
18 Kasım
19.00 Şahinler ve Serçeler
21 Kasım
12.00 Aşk Buluşması
Aşk ve Nefret: Kağıttan Çiçek Bölümü
14.00 Pasolini’nin Öfkesi
16.00 Kehanet: Pasolini’nin Afrikası
22 Kasım
14.00 Mamma Roma
6 Aralık
4 Kasım
19.00 Dilenci
6 Kasım
19.00 Aşk Buluşması
Aşk ve Nefret: Kağıttan Çiçek Bölümü
21.00 Korkunç Orakçı
7 Kasım
14.00 Kral Oedipus
16.00 Şahinler ve Serçeler
8 Kasım
14.00 Mamma Roma
11 Kasım
19.00 Dilenci
12 Kasım
19.00 Matta’ya göre İncil
13 Kasım
17.00 Kehanet: Pasolini’nin Afrikası
19.00 Afrikalı Orestiade için Notlar
21.00 Kral Oedipus
14 Kasım
14.00 Pasolini’nin Öfkesi
16.00 Matta’ya göre İncil
15 Kasım
14.00 Korkunç Orakçı
17.00 Afrikalı Orestiade için Notlar
18 Kasım
19.00 Şahinler ve Serçeler
21 Kasım
12.00 Aşk Buluşması
Aşk ve Nefret: Kağıttan Çiçek Bölümü
14.00 Pasolini’nin Öfkesi
16.00 Kehanet: Pasolini’nin Afrikası
22 Kasım
14.00 Mamma Roma
Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.
19. yüzyılın en özgün manzara ressamlarından Fransız sanatçı Félix Ziem’i ağırlıyoruz. Sergi, öncelikli olarak 19. yüzyıl resmine damgasını vurmuş bir sanatçı olan ve çoğunlukla deniz ve kentin iç içe geçtiği İstanbul’u ve Venedik’i konu alan resimleriyle bilinen Ziem’i, tüm yönleriyle tanıtmayı amaçlıyor. Blogumuz üzerinden de sanatçıyı ve sergideki eserleri incelemeye devam ediyoruz.
Salı - Cumartesi 10.00 - 19.00
Cuma 10.00 - 22.00
Pazar 12.00 - 18.00
Müze Pazartesi
günü kapalıdır.
Çarşamba günleri öğrenciler müzeyi
ücretsiz ziyaret edebilir.
Tam: 200 TL
İndirimli: 100 TL
Grup: 150 TL (toplu 10 bilet ve üstü)