Şahinler ve Serçeler

  • 7 Kasım 2015 / 16.00
  • 18 Kasım 2015 / 19.00

Yönetmen: Pier Paolo Pasolini
Oyuncular: Totò, Ninetto Davoli, Femi Benussi
İtalya, 91’, 1966, siyah-beyaz
İtalyanca Türkçe altyazıyla

Çılgınca bir komik fabl olan Şahinler ve Serçeler’de, çokça sevilen taş suratlı Palyaço Toto sıradan bir İtalyan erkeğini canlandırırken, Ninetto Davoli ise onun iyi huylu ancak kuş beyinli oğlunu oynuyor. Pasolini, insanlığı temsil eden baba-oğul hayat yolunda ilerledikçe, onlara karşı-sürüm olarak o anki sahne üzerine eğlenceli ve anlamlı bir şekilde felsefe yapan, karikatürize bir karga kullanıyor. Bu trajik fabl, İtalya’da hayatın kilise ile devlet arasındaki zıtlığına kapılmış iki masumun yaşadıkları tehlikeyi yakalayan bir keyif kaynağı.

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Dilenci

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Kral Oedipus

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Şahinler ve Serçeler

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Matta’ya göre İncil

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Aşk Buluşması

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Mamma Roma

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Aşk ve Nefret: Kağıttan Çiçek Bölümü

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Korkunç Orakçı

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Afrikalı Orestiade için Notlar

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Pasolini’nin Öfkesi

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Kehanet: Pasolini’nin Afrikası

Şahinler ve Serçeler

Barbara Hammer’dan Sanatın İfade Gücü Üzerine

Barbara Hammer’dan Sanatın İfade Gücü Üzerine

Pera Film’in Amerikan deneysel sinemasının öncü kadın sanatçılarından Barbara Hammer’ın film ve videolarından retrospektif niteliğinde sunduğu Barbara Hammer
Beden Politikaları programı 19 Nisan - 25 Mayıs 2018 tarihleri arasında gerçekleşiyor.

Giorgio de Chirico

Giorgio de Chirico

De Chirico, Mart 1910’da, annesi ve erkek kardeşiyle birlikte Floransa’ya taşındı. De Chirico, ilk metafizik resmini yaptı: Santa Croce Meydanı’ndan esinlediği Bir Güz Öğleden Sonrasının Muamması’nı. 

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni, 1990’larda, kimlik inşası meselesine odaklanmaya başladı. Yala ve Sabunla isimli yapıtını, klasik heykel geleneğine uygun olarak, doğrudan kendi bedeninden aldığı kalıptan yola çıkarak yaptı. Bu büstleri sıra dışı kılan ise, sabun ve çikolata gibi tüketim maddelerinden yapılmış olmaları.