Yönetmen: Scott Crary
ABD, İngilizce, Türkçe altyazıyla, 75', 2004, renkli

New York sahnesinin müzik tarihine kazandırdığı gruplar saymakla bitmez. Bu sahnenin en sıradışı dönemlerinden biri de No Wave dönemi. 70'lerin sonlarında başlayan ve birçokları tarafından 'dinlenilemez' olarak anlatılan No Wave akımına odaklanan İdollerini Öldür, günümüz gruplarıyla bu dönemi karşılaştırıyor. Filmde Suicide, DNA, Foetus, Yeah Yeah Yeahs, Liars gibi dönemden ve güncel isimlerin o zamana dair düşüncelerine ve müzik değerlerine yer veriliyor.

Bu Müzik İzlenir!<br/> Müzik Belgeselleri

Kaçacak Yer Kalmadı

Bu Müzik İzlenir!<br/> Müzik Belgeselleri

Cure For Pain: Mark Sandman Hikayesi

Bu Müzik İzlenir!<br/> Müzik Belgeselleri

Afrika Semaları Altında

Bu Müzik İzlenir!<br/> Müzik Belgeselleri

İdollerini Öldür

Bu Müzik İzlenir!<br/> Müzik Belgeselleri

1991: Punk'ın Patladığı Yıl

Bu Müzik İzlenir!<br/> Müzik Belgeselleri

RIP!: Bir Remiks Manifestosu

Bu Müzik İzlenir!<br/> Müzik Belgeselleri

Haack...Techno'nun Kralı

Bu Müzik İzlenir!<br/> Müzik Belgeselleri

Işık Bizi Alana Kadar

Bu Müzik İzlenir!<br/> Müzik Belgeselleri

Source Ailesi

Bu Müzik İzlenir!<br/> Müzik Belgeselleri

Marley

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.