İşitme Engellilerin Sahnesi

Yönetmen: Judy Lieff
ABD
70’, 2012, renkli
İngilizce, Türkçe altyazıyla

Deaf Jam’de Aneta Brodski günü yakalıyor. Onlu yaşlarında Amerikan İşaret Dili (AİD) Şiirleri’yle tanışıyor ve ardından cesurca sözlü “slam” dünyasına dalıveriyor. Mucizevi bir gelişme sonucunda New York’un Queens bölgesinde yaşayan İsrailli bir göçmen olan Aneta, duyabilen bir “slam” şairi olan Filistinli Tahani’yle tanışıyor. İki kadın bir işbirliği/performans ikilisi oluşturuyor ve hem duyabilenlere, hem de sağırlara yönelik yeni bir “slam” şiiri türü yaratıyor.

“Şiir, dostluk ve saygı, siyaseti aşar... Neşeli ve kendini sevdiren, canlı müzik ve zekice hazırlanmış görseller kullanan Deaf Jam, bizi sağırlar kültürünün zenginliği ve karmaşıklığıyla tanıştırıyor ve benzersiz bir açıdan görmemizi sağladığı dünya o kadar hayat dolu ve o kadar çeşitlilik barındırıyor ki, duyma özürlülere bakışımızı kalıcı olarak değiştirebilir.” Barbara Pokras, A.C.E. – Woodstock Film Festivali

5 Mart Çarşamba günü İşitme Engellilerin Sahnesi filminin gösterimi ardından yönetmen Judy Lieff ile söyleşi gerçekleşecek. Lieff dans ve deneysel sinema eğitimi almış bir film yönetmeni. İşitme Engellilerin Sahnesi ilk uzun metrajlı belgeseli. Söyleşi ücretsizdir, Türkçe ardıl çeviri yapılacaktır.

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

İşitme Engellilerin Sahnesi

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Racine'de Pazartesileri

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Bizim Oranın Dışında

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Brooklyn Kalesi

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Yaşamaya Değer Hayatlar

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Inocente

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Side By Side

İşitme Engellilerin Sahnesi

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu.