Side By Side

Yönetmen: Christopher Kenneally
ABD
99’, 2012, renkli
İngilizce, Türkçe altyazıyla

Neredeyse yüz yıl boyunca film yapmanın tek yolu vardı – film kullanmak.

Filmler, fotokimyasal film kullanılarak çekiliyor, montajlanıyor ve gösteriliyordu. Ancak son yirmi yıldır, fotokimyasal film yapımına rakip olan dijital bir süreç ortaya çıktı. Keanu Reeves’in yapımcılığını üstlendiği Side by Side adlı yeni belgesel, bu devrime yakından bakıyor. James Cameron, David Fincher, Martin Scorsese, Steven Soderbergh ve daha pek çok Hollywood ustasıyla, görüntü yönetmenleriyle, sinema öğrencileriyle, yapımcılarla, teknoloji uzmanlarıyla, montajcılar ve sinema salonu işletenlerle gerçekleştirilen söyleşiler sayesinde Side by Side film yapımının tüm yönlerini –çekimden montaja, görsel efektlerden renk düzeltimine, dağıtımdan arşive- ele alıyor. Dijital ve fotokimyasal filmlerin yan yana var olduğu şu dönemde, Side by Side neyin kazanıldığını, neyin yitirildiğini ve geleceğin neler getirebileceğini araştırıyor.

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

İşitme Engellilerin Sahnesi

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Racine'de Pazartesileri

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Bizim Oranın Dışında

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Brooklyn Kalesi

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Yaşamaya Değer Hayatlar

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Inocente

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Side By Side

Side By Side

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.